Gå til innhold
Fiskersiden

2-delt Daiwa Kenzaki 20-30lb Braid, synspunkter?


boganis
 Share

Recommended Posts

Hei, kan kjøpe en 2-delt Daiwa Kenzaki 20-30lb Braid stang til NOK 1200,- i en butikk her i Stockholm.

Er det noen her inne som har en slik stang?

Hvis så, har dere noen synspunkter på kvalitet? Hva er deres bruksområde til denne stangen?

Jeg har ingen peiling på hva andre butikker selger stangen for, er den ovennevnte prisen høy eller lav?

Edit: skrivefeil

Endret av boganis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler i hvert fall på at du blir missfornøyd :)

Hvis du søker litt så finner du en del info om Kenzaki på forumet.

Stang serien var fram til i fjor produsert i Skottland, men årets stenger er østenprodusert.

Ikke de største forskjellene, aksjonen er identisk og på avstand ser de også like ut. Kvalitetsmessig får tiden vise.

Har selv hele serien av Skottland varianten og er de stengene jeg er mest fornøyd med.

Er ei nydlig meitestang med veldig fin nappindikasjon.

Det at stanga veier en brøkdel av tilsvarende stenger gjør heller ingen ting.

20-30 er en fin allrounder som fint passer med bly vekter fra 200-600g (pilkene bør være noe lettere).

Prisen er fin den siden veil er 1999,- i norge (uavhengig om den er fra Skottland eller østen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stang serien var fram til i fjor produsert i Skottland, men årets stenger er østenprodusert.

Det står noe, på selve stangen, om at den er laget i U.K. eller Great Britain, så jeg regner med at det er fjorårets skotske modell de selger.

Synes stangen var snerten og lett, og at den hadde god aksjon og spenst. Dine grenser for bly-/pilkvekt passer finfint til den bruk jeg hadde tiltenkt stangen :)

Takk for informativt svar, det blir nok en tur til sportsfiskesjappa på mandag.

Endret av boganis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.