Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa Sealine Tournament 50


Carla
 Share

Recommended Posts

Ville fylt snella med den lengden du vil ha på snøret,så resten med tykk mono til du er ca 2-3 mm fra spolekanten.

Så sveiver du monoen av på en annen snelle,og det samme med multien.

På denne måten får du fylt spolen full uten å måtte spole på kilometervis :)

Tror jeg ville brukt 30-35 mm multi.

Hvor store er de flisene på gulvet der snella ligger?

Ingen dum løsning det. Det blir nok slik jeg gjør det. Flisene er 10x10 cm thumbsup.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en SOLID snelle.

Skaffet selv en 2 speed få år siden, men fant ut at jeg måtte trene endel for å bruke den.

Blir fort sliten med å holde den noen timer, Så en god sele og magebelte anbefales.

Denne er uslitelig,metall helt igjennom, men desverre så bråker min endel, høres ut som man står å sveiver på en vinsj. :-)

Gratulerer igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en SOLID snelle.

Skaffet selv en 2 speed få år siden, men fant ut at jeg måtte trene endel for å bruke den.

Blir fort sliten med å holde den noen timer, Så en god sele og magebelte anbefales.

Denne er uslitelig,metall helt igjennom, men desverre så bråker min endel, høres ut som man står å sveiver på en vinsj. :-)

Gratulerer igjen

Takk for det! den bråker litt ja, men er jo ikke noe mer enn penn vsx for ekspempel.

hva slags stang brukte du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! den bråker litt ja, men er jo ikke noe mer enn penn vsx for ekspempel.

hva slags stang brukte du ?

Prøvde den på en Tica Team 80 lb, men syntes snellen ble for tung siden det oftest bare er "pilking" her i området.(50-150 meter)

Gadd ikke prøve den mer enn en gang i sjøen, før jeg skaffet en TLD 20 2spd. Er brukt bare en gang,desverre.

Så, kan ikke si noe annet enn at den er solid, desverre litt tung, men med rett sene, skal du nok få opp alt og alle størrelser som svømmer i sjøen her i norge.

Er ikke blant "utstyrsfrikene", men mener at hvis man er sikker på at man skal satse på en spesielt hobby, så tjener man på det i lengden hvis man legger i litt ekstra ved innkjøp av nytt utstyr. Kvalitet er oftest gjenspeilet i prisen.

Jeg har gjort det slik ved påspoling, at jeg har lagt på mest mulig. På den måten så fjerner jeg bare det på enden der det vises slitasje når det trengs.

Startet med over 400 meter på TLDen, fjernet 80 meter i vår og 120 i fjor. Resten la jeg nå i forrige uke på en av snellene til ungene.

Fant ut at det var bedre slik siden jeg da slipper å kaste resten når den må fylles helt opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den på en Tica Team 80 lb, men syntes snellen ble for tung siden det oftest bare er "pilking" her i området.(50-150 meter)

Gadd ikke prøve den mer enn en gang i sjøen, før jeg skaffet en TLD 20 2spd. Er brukt bare en gang,desverre.

Så, kan ikke si noe annet enn at den er solid, desverre litt tung, men med rett sene, skal du nok få opp alt og alle størrelser som svømmer i sjøen her i norge.

Er ikke blant "utstyrsfrikene", men mener at hvis man er sikker på at man skal satse på en spesielt hobby, så tjener man på det i lengden hvis man legger i litt ekstra ved innkjøp av nytt utstyr. Kvalitet er oftest gjenspeilet i prisen.

Jeg har gjort det slik ved påspoling, at jeg har lagt på mest mulig. På den måten så fjerner jeg bare det på enden der det vises slitasje når det trengs.

Startet med over 400 meter på TLDen, fjernet 80 meter i vår og 120 i fjor. Resten la jeg nå i forrige uke på en av snellene til ungene.

Fant ut at det var bedre slik siden jeg da slipper å kaste resten når den må fylles helt opp igjen.

80 lb stang og den snella blir i lengden ganske tungt kan jeg tenke meg thumbsup.gif

har kjøpt meg en Fenwick Offshore 40-60 lb stang og tror det skal bli en god kombo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det blitt gjort spennende undervannsskanninger av visse deler av bunnen i indre deler av vågsfjorden (senja, andørja) der er det blitt observert håkjærring. Hvem sa det ikke fantes kjærringer i nord? dette blir spennende for teamets satsning ettersom dette er rett utenfor naustdøra til godset på andørja! Hadde vært skamrått å varte opp med en kjærring på neste fangstrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stenger til dette bruket.Begge er like under 6 fot. Selv syns jeg det er best og bruke bent butt,men her har folk forskjellige preferanser. Du får rimelige stenger i e-glass som funker helt greit til bruket, de har dog en litt dødere aksjon enn ei grafittstang som igjen er endel dyrere.

Av seletøy så kan jeg anbefale Braid Powerplay som jeg selv bruker, mens de andre bruker black magic

Når det gjelder konkrete stenger som kan brukes så er vel beastmaster standup 30-50 brukt endel. kanskje ikke den mest følsomme stanga,men den har rygg nok i det minste. Ellers får du masse billige stenger på ebay. Ville holdt meg i klassifisering 50lbs+. Jeg har ei 60-100lbs e-glass stang som brekker opp det meste i tillegg til en 36-80lbs grafittstang på rainshadow blank som er litt mer kultivert.

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det blitt gjort spennende undervannsskanninger av visse deler av bunnen i indre deler av vågsfjorden (senja, andørja) der er det blitt observert håkjærring. Hvem sa det ikke fantes kjærringer i nord? dette blir spennende for teamets satsning ettersom dette er rett utenfor naustdøra til godset på andørja! Hadde vært skamrått å varte opp med en kjærring på neste fangstrapport.

Nå er det vel strengt tatt i nord denne arktiske haien er mest vanlig, så det er vel ikke noen stor sensasjon at det observeres håkjerring? Tidligere ble det fisket endel etter denne pga levra, den ble tatt på line vinsja opp over rekka, ut med levra og fisken ble dumpet.det ble også sagt at den stedvis ble fisket opp fordi den var så tallrik at den var et problem for det komersielle fisket, bl.a. rotet den seg ofte inn i kveitegarn mm. Så noen gamle bilder fra Finnmark, der var det kjerringer av enorme størrelser, laangt over gjeldene rekord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.