veg Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 Kjøpte med en ambassadeur c3 6500 på qxl i vinter til å bruke til laksefiske. Den har prestert bra denne sesongen men har ett par problemer med den som jeg håper kan løses med litt vedlikehold, det første er kastebremsen, jeg liker å kaste med slakk brems, men når jeg skal slakke bremsen nok til å kaste skikkelig hender det ofte at den lille knotten faktisk detter av, går det an å gjøre kastebremsen løsere uten å bruke knotten?Har også merket at sveiva faktisk er litt skeiv, kan legge inn bilder av dette seinere. I tillegg til dette kommer jo generelt vedlikedhold da. Har tatt vare på tubene med olje og tegninga med alle delene som kom med i boksen så den saken er biff. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få gjort det? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 Knotten faller av fordi spoleakslingen kommer borti og skrur den av. Det har jeg opplevd på en av snellene mine, men den har jeg modda selv Det sitter en liten plast dings på enden av spoleakslingen som skal forhindre det at knotten går av, er den der enda? Sveivene på ambassadeurene er laget av smør... jeg bytter ut de fleste mine med et annet merke (Gator grips) De eneste som holder er de som sitter på den gamle Rocket typen (De sitter sikkert på noen nye modeller og, men de holder jeg meg generelt unda) Michael Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veg Skrevet October 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 takker for info ett spørsmål jeg ikke fikk helt fram i hovedinnlegget, Hvordan går jeg fram når jeg skrur fra hverandre snella og gjør vedlikedhold på den? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 takker for info ett spørsmål jeg ikke fikk helt fram i hovedinnlegget, Hvordan går jeg fram når jeg skrur fra hverandre snella og gjør vedlikedhold på den? Skru den fra hverandre, legg ting i den rekkefølgen du peller av. Sjekk også vedlegget i boksen, der står alle delene i snitt bildet. Enkelt, VELDIG enkelt å skru på. Trodde det var noe jeg måtte sende bort for å få gjort med prøvde og det var super enkelt. Modifisert noen sneller også, like enkelt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veg Skrevet October 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 Skru den fra hverandre, legg ting i den rekkefølgen du peller av. Sjekk også vedlegget i boksen, der står alle delene i snitt bildet. Enkelt, VELDIG enkelt å skru på. Trodde det var noe jeg måtte sende bort for å få gjort med prøvde og det var super enkelt. Modifisert noen sneller også, like enkelt. okey får prøve en dag med alt for lite å gjøre+alt for mye tid da Men hvilke deler trenger olje osv? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atomichaggis Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 okey får prøve en dag med alt for lite å gjøre+alt for mye tid da Men hvilke deler trenger olje osv? The bearings. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 okey får prøve en dag med alt for lite å gjøre+alt for mye tid da Men hvilke deler trenger olje osv? lagrene, sveiva, sveivemekanismen, den derre akslingen (husker ikke hva den heter). Sjekk artikkelen på forsiden, glimrende skrevet av Laksefiskeren (henning andersen). Der står ALT du trenger å vite Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atomichaggis Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 lagrene, sveiva, sveivemekanismen, den derre akslingen (husker ikke hva den heter). Sjekk artikkelen på forsiden, glimrende skrevet av Laksefiskeren (henning andersen). Der står ALT du trenger å vite one drop in the bearings... everything else is grease. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Ørud Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 Denne kan være nyttig lesning - ike akkurat samme snelle, men prinsipene er akkurat de samme: https://www.fiskersiden.no/index.php/artikler-mainmenu-114/nyttig/106-vedlikeholdservice-av-ambassadeur-sneller Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet October 21, 2010 Rapporter Share Skrevet October 21, 2010 one drop in the bearings... everything else is grease. oki! bruker grease på karbonbrems lamellene, ikke så mange andre steder... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pikopath Skrevet October 22, 2010 Rapporter Share Skrevet October 22, 2010 Pill ut lagrene og rens dem. Legg de i noen form for sprit, slik at de blir fri for møkk, SÅ smører du. Bruker ikke fett på noe, men jeg har laget en blanding av fett og olje som jeg bruker i IAR lageret. Michael Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EKA Skrevet May 30, 2011 Rapporter Share Skrevet May 30, 2011 Knotten faller av fordi spoleakslingen kommer borti og skrur den av. Det har jeg opplevd på en av snellene mine, men den har jeg modda selv Det sitter en liten plast dings på enden av spoleakslingen som skal forhindre det at knotten går av, er den der enda? Sveivene på ambassadeurene er laget av smør... jeg bytter ut de fleste mine med et annet merke (Gator grips) De eneste som holder er de som sitter på den gamle Rocket typen (De sitter sikkert på noen nye modeller og, men de holder jeg meg generelt unda) Michael HEI hvor kjøper du Gator grips sveivene fra . Hilsen Espen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.