Gå til innhold
Fiskersiden

Gode ørret wobblere?


j-man
 Share

Recommended Posts

Som sagt er wobblere som imiterer småørret / smårøye bra, og da spesielt rappalawobblerne. Og det går fint å kaste wobblerne et stykke sålenge du har matchende utstyr... Hvis du fortsatt mener at du trenger lenger kast kan du bruke en ørretbombe med en lang fortom, og feste wobbleren i enden av fortommen. Fortommen kan gjerne være 4 - 5m under nattfiske med wobbler, men dette er bare hvis du bruker ei ørretbombe, eller en annen kastedupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort gode fangster på Bomber av type B14A Long A. Den er 8.89 cm lang vier ca 10 gram. Finner den også lett og kaste, også i vind. Velger mørke farger eller helt svart for natt-fiske. Ved fiske i mørket danner wobbleren siluett mot den lysere himmelen. Når du velger wobbler være nøye med å velge en wobbler som har korrekt svømmedyp i forhold til det stedet du fisker på. Wobblere er merket med hvilken dypde de går ned til. Jeg liker best å fiske med typer som ikke går så dypt. Men som alltid, det er lokale forhold som alltid avgjør.

Endret av Afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fisker en del med en liten kompakt kystwobler som heter Falkfish Spöket. Det finnes en spesielt langtkastende på 18 gram og 6 cm, men den i 10 gram og 6 cm kaster også langt. Den i 18 gram synker en del raskere, og kan fiskes dypere. Det er et filmklipp av gangen i vannet her: http://www.grejonline.dk/default.php?vis=kat&kat_id=109&l1=11&l2=109&l3=#

Absolutt å anbefale hvis man vil kaste wobler langt, og jeg vil si størrelsen er passende både til ørret og sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker en del med en liten kompakt kystwobler som heter Falkfish Spöket. Det finnes en spesielt langtkastende på 18 gram og 6 cm, men den i 10 gram og 6 cm kaster også langt. Den i 18 gram synker en del raskere, og kan fiskes dypere. Det er et filmklipp av gangen i vannet her: http://www.grejonline.dk/default.php?vis=kat&kat_id=109&l1=11&l2=109&l3=#

Absolutt å anbefale hvis man vil kaste wobler langt, og jeg vil si størrelsen er passende både til ørret og sjøørret.

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.