Gå til innhold
Fiskersiden

TORSK :D


veg
 Share

Recommended Posts

Var en liten tur nede på torskeplassen i dag for å se om vintertorsken hadde begynt å trekke innover. Startet med ett par umotiverte kast på høyre side av svaberget hvor det var meget grunt og ikke akkurat enkelt å fiske over med sluk, før jeg gikk over mot andre siden av berget og heiv ut. Sluken sank ned til bunn og jeg startet innsveiving sakte og rykkvis langs bunn. Så gjorde jeg ett drag oppover i vannlaget da jeg plutselig kjente ett hardt nøkk i sluken. Med tanke på torskekjeftens størrelse ga jeg ikke tilsslag men slakket snøret, ventet to sekunder og strammet opp. Krokene fant feste og Jeg kjente tunge drag i laksestanga. Det ble faktisk ett morsomt lite utras på ambisen også før torskefar ga opp og kunne pumpes opp til overflaten og reddes i land. Vekta visste fire kilo og jeg er mer enn fornøyd selv om det ble ganske kaldt etterhvert og Vi endte opp på full fjære. Den var smellfeit som bare det :D

2111201017279eda06071ada4a7fa7199e365a5e.jpg?51

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får utras av en slik torsk på snella di er det kanskje på tide å stramme bremsen litt?

Er igrunn opp til hver enkelt hvor stram man vil ha bremsen. Foretrekker selv litt slakk brems og strammer heller opp hvis det blir behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp :) fikk du fisket idag du?

Yepp, det fikk eg, men det vart ikkje middagsfisk på meg. Lokka så godt eg kunne med reker og harsk makrell, men det vart med smånapp og småfisk. Einaste plusset var at plassen ikkje var invadert av slimål, og at bunnen var snill med tanke på tackler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin torsk Veg. Synd jeg ikke fikk tid i helga (heller) til å holde deg med selskap. Men vi får prøve å få til et treff en gang før jul :shifty: Med bål og cowboymat, og myttji skitsnakk og planer for sommeren !

Men den hersens kulda ser ut til å komme for fullt igjen, og skal visstnok vare frem til midten av desember ! Hadde vært godt å få luftet vingene litt nåja, har ikke hatt tid til å ta i ei fiskestang siden siste dag i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin torsk Veg. Synd jeg ikke fikk tid i helga (heller) til å holde deg med selskap. Men vi får prøve å få til et treff en gang før jul :D Med bål og cowboymat, og myttji skitsnakk og planer for sommeren !

Morro Veg! Ser frem til å møtes over cowboymat. Jeg drar og henter et parti brisling no, skal ta med - det er morro å meite med der. Saktesynkende dupp med brisling, gir alltid noe :rolleyes:

Hadde vært godt å få luftet vingene litt nåja, har ikke hatt tid til å ta i ei fiskestang siden siste dag i august :blush:

Tullegutt! Har klart å få til litt ventefiske hver uke.. og kulda kan ikke være noe problem, når en bosetter seg på Lundåsen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro Veg! Ser frem til å møtes over cowboymat. Jeg drar og henter et parti brisling no, skal ta med - det er morro å meite med der. Saktesynkende dupp med brisling, gir alltid noe :D

Kulde finnes ikke som problem, med mindre man bruker ambis og nekter å ta på sæ votta. Dæm ska med på neste tur Brrr :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at jeg er gammel nåda ! Og har et tregt blodomløp. Og røykinga hjelper ikke akkurat på heller, ei frostvæske (brunt) innabords.

Nei steike, dere får ikke meg på tur når gradestokken er godt under null ! Er riktig nok Rørosing og skulle tåle det meste. Og nå ser det også ut til at sprengkulda skal vare til jul ifølge prognosene !

Får da itj fyr på bålet heller når det er så kaldt. Nei, jeg tror bættre jeg venter til det blir litt varmere, tænke æ :D

Skal jo tross alt være koselig når man skal på fisketur, he he. Men det er jo steike godt med litt fersk torsk i mellomjula da, imellom all svinmaten, så vi (jeg) får ganne på væromslag.

Skal noen på tur til torskelandet så skriv endelig rapport. Elsker å sitte foran peisen med laptopen og en tynn en og kose meg når jeg leser om forfrosne fisketurer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.