Gå til innhold
Fiskersiden

Tur i karmsundet


Richard Kolbeinsen
 Share

Recommended Posts

Var en liten tur i dag og luftet surfstanga i dag. Forholdene så lovende ut med flo ca kl 12 og vind i fra vest helt ypperlig.

Etter en litt strabasiøs tur ned til plassen på glatt vinterføre fikk jeg lempet ut agnet.Responsen lot ikke vente på seg, først opp en liten sei på 750g etter fulgt av ei tett snøbyge som gjorde livet surt en liten stund så kom to kjappe sypiker. Så kom det opp en jevn strøm av sei før det endelig var noe som røsket bra i stanga. Etter en bra fight kom det opp en pen lange på 5+ den bunnet vekta mi men så mye over 5 var den ikke. Mye napping og en gjevn strøm av sei.Fikk så en liten uer og der etter ble det stille.Strømmen hadde snudd det var helt tydelig i dag. Satt en stund før det virkelig ble liv i stanga flere meter forsvant ut før jeg fikk fatt¨på stanga.Kampen var fin og opp kom en lyr på 3,2 kg. Det ble dagens siste og 4t med fiske var over. Turen opp over var strabasiøs og i snøen var det gått et rådyr bare 10m bak meg på fiske plassen. Det fulgte sporene mine opp over stien et stykke.Må innrømme at kondisen kumme vært bedre. Dagens fangst 14 sei,2 sypiker 1 lysuer, 1 lyr, 1 lange. små pent på 4 timer.

Og ingen bilder i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.