Gå til innhold
Fiskersiden

Veg og Silver på isfiske


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Nei dette kan ikke fortsette, og derfor har jeg lagt opp for i år. Ikke noe mere frysihjel for meg :)

Men vi snakkes uti juni :) Da vøksine kara skal trimme bicepsen igjen og finne fram vinsjeutstyret. Og ikkje diddla og daddla med dassmort og kardonger i Nidelva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, stor fisk og greier, tror dere koste dere på isen jeg selv om det var litt kaldt :)

men som Rigor Mortis sier. er det hull i gjerdet på Rotvold Sølvreven hmmmm :lolu:

nei juni sier nå jeg da, :)

Gratulerer veg med flott fangst, til deg og da Silver

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæt ?!

Finnes ikke noe som heter pæt når det gjelder røye. De beste røyene er de som går i panna :rolleyes:

Og det ble sikkert en knakandes god middag på Veg og fam. Med 15-20 fine røyer i sekken. Nei dere er nok sykelig misunnelig på våre gode fangster tænke æ. ;)

Amatøra !!!

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klarte produsenten å fikse den høyst etterlengtede førpremieren før slaget i Kollen starter :thumbsup:

Se og lær Rigor og andre kontor-rotter. Kom dere på tur, i helga er det meldt mildvær :rolleyes: (Bør sees på youtube i 720p HD)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Dagens den ja Rigor :thumbsup:

Edit: Jeg har fått PM ang. hva "pæt" egentlig er. Vet ikke om dette er et særfenomensk ord i Trøndelag, men jeg må bare få opplyse om at "pæt" er betegnelsen på en meget liten fisk. (Pætfesk) Likeledes blir ordet "pæt" brukt endel i ren misunnelse over fangsten.

Vi var på Benna på mandag, og Gangåsvannet vest for Orkanger igår, så vet man det. 2 fine plasser på Gangåsvannet der isfiskere pleier å stå. Enten i utløpet til Skjenaldalselva som renner ut i Orkangerfjorden. Den andre plassen ligger et par km. lenger mot Hitra, ved en campingplass og god plass for parkering av bil. Ved utløpet av ei elv som renner ut mot vatnet der.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...hold ut Silver, kun litt over 3 mnd igjen til du kan stoppe kjeften på dem no :rolleyes:

Angrep er beste forsvar ja Noodles :thumbsup:

Bermen ypper seg, men reven tar alltid siste stikk :D

Fikk nesten litt spirit til å kjøpe meg ny isbòr av dette, dra til Tydalsfjella, eller evt. Nord-Norge. Og slenge et dolokk av ei røye i fanget på hånstauran :D

Hadde jo vært kult å få stoppet kjeften på dem lenge før sommeren også, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det pay back da du spurte veg om: Har du vurdert og kakken?

Fin tur med fin fisk :)

Ja det var nok litt payback :hot:

Og endelig noen som synes at vi fisker fin fisk, og ikke er misunnelig på vår enorme suksess på isfiskefronten B)

Nå kan man saktens lure på hva en laksefisker gjør på isen, bòrer ett lite hull og pilker opp fisker i microklassen (jaja jeg får vel innrømme det da, de var ikke av de største).

Men isfiske er nok noe som henger igjen fra gamle dager. Og det har sin helt spesielle sjarm, uansett størrelse vil jeg si. Og knallfint å være ute i slikt vær. Fangsten kommer da bare som en evt. bonus :thumbsup: Det er ikke alltid størrelsen som teller. Første turen på isen tror jeg sannelig var på Aursunden ei påske tidlig på 60-tallet. Der jeg faktisk fikk en av de største ørretene noensinne på isfiske :rolleyes: Rundt 1kg. Ikke særlig å skrive hjem om dette heller egentlig, men for meg som var mye yngre enn Veg denne gangen så var det stort, he he.

Vurderer tur igjen i morra, men ikke på isen. Torsketur tenkje je kanskje. Så kanskje kan herskapet fleske til igjen i morra :thumbsup:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg er inne i en god stim for tiden :thumbsup:

Mandag: Elendig BÆTT, med bare PÆT(T) på Benna (fornøyd Rigor?)

Onsdag: Ny isfisketur, til Gangåsvannet denne gang. Og nitten hundre og frys ihjel ! Tror jeg aldri har vært så nære koldbrann på føttene !

Og idag, ja idag er det knall vær med 5 varmegrader. Og det er nok idag man skulle vært på isfiske :P

Men jeg skulle absolutt rote meg ute på Rye et godt stykke utpå "morran", på det verste føre på ett par år. Mildværet kom endelig, og det måtte jo selvsagt komme litt hagl, sludd og regn i natt.

Og da vet man hva som skjer, underkjølt regn og nydelig glasur på veiene i morrastimene idag ! Og totalt kaos i og rundt byen. Med bulkete biler all over.

Men jeg skulle nå på Byneset lell da, trodde ikke det var riktig så ille der ute. Og det var ikke så ille til å begynne med, men når jeg skulle ta av utover mot Rye er dette første synet som møter meg. En kollega hadde uheldigvis sklidd sidelengs ned mot autovernet, og fikk evakuert ut gjennom sidevinduet ! Han rakk ikke å slå av tenninga engang, bare å stupe ut på veisiden før bussen evt. trillet rundt. Jeg fikk frysninger ! Heldigvis ingen pass. i bussen. Hadde det vært en eldre person der inne hadde det blitt problemer, for bussen stod på vippepunktet i over 2 timer og kunne trille rundt ned det lille stupet mot åkeren når som helst. Bergingsbila måtte bare vente på ekstra forsterkninger.

Jeg kom meg videre ned til Rye, og møtte ett par dykkere som var iferd med å kle på seg dykkerdrakt.

A-ha, hvilke muligheter :D Jeg kunne kaste etter boblene, kanskje jeg ville få kjørt meg litt. 80-90 kg. på kroken ! Men de ble litt skeptisk når de så meg, og forsvant uti fjorden i motsatt retning der jeg skulle fiske :)

Det ble en heller kort seanse på bergene ute på Rye idag, for å gjøre denne fiskeskrøna kort. Det lå et dekke med glasur av is på bergene, og bortimot livsfarlig å bevege seg. Klarte jeg å unngå å slå meg dønn ihjel, var den andre faren at jeg kunne skli rett uti fjorden. Og svømmetur akkurat idag var jeg lite lysten på egentlig.

Men jeg fikk nå på ett vis ålet meg forbi noen sprekker i svabergene for å komme sånn noenlunde til for å slenge uti sluken. Uten å slå sønder hodet eller lemmer på svabergene. Jaja, litt av et syn. Reven langflat oppe på glasuren !

Jeg kjørte meg skikkelig værfast i ei revne og kom hverken fram eller tilbake. Glasuren var umulig å forsere i begge retninger. Men etter ett kvarter fikk jeg lempet stang og sekk pokker i vold og ålet meg på ett vis ned til en kvadratmeter tang på fjæra. Og prøve noen kast. Totalt dødt etter ett kvarters slenging, og jeg ble møkka lei. Og like mye styr for å komme seg tilbake, men reven har vært ute en vinterfag før, så jeg kom meg da opp til bilen etter hvert.

Jeg kom meg ikke tilbake samme vei jeg kom, berging var i full gang med buss. Så turen gikk utover Hangersletta på vei mot Spongdal. Og gjett om det var glatt !

Max. 20-30 km. i timen, med gale fruentimmere fra omegn bak som skulle FORBI ! Ja jeg sier det, ikke rart det er dyrt å forsikre bil. Det er jaggu mange tullinger i trafikken.

Og på dette føret da gitt. Jeg tror jeg blinket meg ut 3-4 ganger for å slippe forbi galingene. Og jada, jada, jeg så da noen biler i grøfta på vei hjem :blush:

Så sånn gikk nå den dagen, og "fisketuren".Så dette får være dagens fiskebilder. Som sier litt om hvor glatt det har vært i Trøndelagen i morgentimene idag:

114189_s.jpg

114190_s.jpg

114191_s.jpg

Link til Adressa:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1594802.ece

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom deg helskinnet hjem da, tidsnok til å rekke VMs desiderte høydepunkt: Hopp normalbakke for småjenter med for lav fart i tåke uten oppdrift.

:hug:

:blush: Syntes derfor det var en passende anledning til å ta en fisketur mellom slagene ja :cigar: I helga blir det vel ikke mye fisking tænke æ, når Northugen og Bjørgen går for GULL !

vi tar dæ me, fra a te ....

E itj AtB herre sjø Veg (Team) :blush: Men bare vent når Tide skal ta over Byneset-rutene te høsten, da blir det piggfritt på bussene der også. Jaja, det går sikkert bra over Klefstadhaugen ja.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere pumper muskler for laksestarten ja! hehe

Skal kanskje ikke si så mye.. 7røyer, største 300g og en ørret på 300g ble resultatet av min tur, men fikk søle på kikkfiske! Morro

Stavåtjønna Sigve?

Få en liten rapport da vel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.