Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske Landåsen (Stord)?


thor  oddvar
 Share

Recommended Posts

Er det noen som veit om det er bra med ørret i Landåsvannet? jeg har fått en del ørret på 200-300 gram i Tveitavannet. hvilken fiske metode er i såfall best i Landåsvannet? Jeg bruker alle slags fiskemetoder Fluefiske, meitefiske og haspelfiske. Jeg lurer også på om det er noen regler på det med å sove i telt ved et slikt vann, jeg tenker ikke på ved stien, men i en annen ende av vannet i skogen. Jeg skal til Stord i starten av april og ut påska og tenkte meg en telttur sammen med en fiskekompis :)

Endret av thor oddvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det større fisk i Hestatjødno? er det noe fisk i mortatjødno og skjephaugsvatnet? Jeg fisker også i Storavatnet på Sagvåg og i Sagvågselven, er det bra der?

Endret av thor oddvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det større fisk i Hestatjødno? er det noe fisk i mortatjødno og skjephaugsvatnet? Jeg fisker også i Storavatnet på Sagvåg og i Sagvågselven, er det bra der?

Hestatjødna og Mortjødne har begge fisk over kiloen, men dei er ikkje lette å komma i kontakt med. I Storavatnet er det også stor fisk, men det er maaaange å dra på land før ein storfisk er berga..... ;) Men den beste tida i alle vatn er den tida då du skal til Stord, då er det lett meite med mark og to splitthagl som er medisinen, la det søkke til bunn, vent 30 sek og flytt marken 5cm. Vent i 30 sek og flytt igjenn.... :) Når du ser at lina sagte strammer seg opp - då gjev du fisken litt friline før du setter tilslaget. Eg har planer for ein tur heim i påsken så kanskje me treffest der? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestatjødna og Mortjødne har begge fisk over kiloen, men dei er ikkje lette å komma i kontakt med. I Storavatnet er det også stor fisk, men det er maaaange å dra på land før ein storfisk er berga..... :rolleyes: Men den beste tida i alle vatn er den tida då du skal til Stord, då er det lett meite med mark og to splitthagl som er medisinen, la det søkke til bunn, vent 30 sek og flytt marken 5cm. Vent i 30 sek og flytt igjenn.... :thumbsup: Når du ser at lina sagte strammer seg opp - då gjev du fisken litt friline før du setter tilslaget. Eg har planer for ein tur heim i påsken så kanskje me treffest der? :thumbsup:

Det er bra:) jeg skal fiske litt i de forskjellige vannene i Landåsen. Har du fått så stor ørret som 1 kilo i Hestatjodno eller Mortatjødno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tatt noen store i Skjephaugsvatnet? er det sluk som er bra da eller flue, mark?

Når du mener digre, er det 2-3 kilo det eller?

Jeg har et kart over Landåsen og alle vann dere har nevnt med fisk i står der, men noen som vet noe om Røyrtjødno?

Er det fritt fiske i alle vann i Landåsen?

Endret av thor oddvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tatt noen store i Skjephaugsvatnet? er det sluk som er bra da eller flue, mark?

Når du mener digre, er det 2-3 kilo det eller?

Jeg har et kart over Landåsen og alle vann dere har nevnt med fisk i står der, men noen som vet noe om Røyrtjødno?

Er det fritt fiske i alle vann i Landåsen?

Ein skuleklasse hadde ute et garn og det var vel fisk som var nærmare 3 kilo der (om den ikkje var over!...)

samt flere over kiloen.

jeg tror nok sluk eller mark er det beste.

eller så er det fritt fiske i alle vatna i landåsen :) det samme gjeld rørtjødno, her kan du nok få overaskande fin fisk om du prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein skuleklasse hadde ute et garn og det var vel fisk som var nærmare 3 kilo der (om den ikkje var over!...)

samt flere over kiloen.

jeg tror nok sluk eller mark er det beste.

eller så er det fritt fiske i alle vatna i landåsen :D det samme gjeld rørtjødno, her kan du nok få overaskande fin fisk om du prøver.

Er det lenge siden dette med garnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettere sagt fjørmyggimitasjonsfiske. :unsure:

Eg har aldri etterstreba fjørmyggimitasjon, små nymfer/myggpupper har alle gitt gode resultat.

Det skal og seiast at ein fiskar drog dusinet fult på ein "klump" med kobbertyråd vikla rundt en krok.... ligna ikkje mykje på nokon fjørmygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri etterstreba fjørmyggimitasjon, små nymfer/myggpupper har alle gitt gode resultat.

Det skal og seiast at ein fiskar drog dusinet fult på ein "klump" med kobbertyråd vikla rundt en krok.... ligna ikkje mykje på nokon fjørmygg :unsure:

Nei, men den ligna på ei fjørmyggpuppe og det er det det er snakk om her. Små pheasant tail og gold ribbed hares ear nymfer virker også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men den ligna på ei fjørmyggpuppe og det er det det er snakk om her. Små pheasant tail og gold ribbed hares ear nymfer virker også bra.

Burde jeg bruke flyte eller synkesene til dette fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytesnøre er det som skal til her. Fisken går heilt i overflata og tar fjørmyggpupper som skal klekke. I perioder er flytepupper suverent men for det meste fiskar me med vanlige fjørmyggpuppeimitasjoner.

Må det lange kast til?:lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.