Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med Scotty "Rocket Launcher"-type stangholdere?


Vabein
 Share

Recommended Posts

Jeg har en båt der det er vanskelig å få montert stangholdere på rekka uten at de kommer i konflikt med sitteplasser ombord, eller at festebrakettene kommer i veien for kalesjebøylene når kalesjen ligger nede.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på holdere av typen Scotty Striker eller Normark DeLuxe, men det ser ikke ut til at jeg får plassert disse på noen god måte.

Vurderer derfor stangholdere av denne typen:

bigRocketLauncher_Reel_241L.gif

(Mer info her: http://www.scotty.com/fishing-gear-equipment/rod-holders/RocketLauncher.htm)

Er det noen som vet om disse er pålitelige og solide, evt. kan anbefale alternative løsninger?

Bruksområde: Dorging etter sjøørret/laks/lyr med wobbler eller sluk. 9fots stenger med multiplikatorsneller. Kommer muligens til å prøve med stangparavaner/dipsy diver, men ikke dyprigg. Har kun tenkt å ha to holdere, en på hver side av båten. Holderne må kunne vinkles ut til siden ved dorging eller rett til værs ("transportstilling").

For de som lurer: båten er en Rana 510. Her er noen bilder av en tilsvarende båt:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26233125.

Tenkte å feste stangholderne innenfor kryssholtene helt bakerst i båten.

Alle innspill og kommentarer tas i mot med takk!

--

Vabein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej

Hur gick det, vilka spöhållare blev det?

Jag har också kollat på scotty rocket launcher spöhållare, nån som vet om det går att beställa dessa från nånstans i europa?

Jeg fant ikke noen nettbutikker i europa som solgte disse, og fra USA ble frakten i drøyeste laget.

Endte uansett opp med en annen løsning og går for å feste stangholderne til håndrekkene oppå hardtopen. Valget falt til slutt på noen stangholdere fra Folbe (http://www.folbe.com) som har fått mye skryt på diverse utenlandske forum.

Suveren kundeservice hvertfall, fikk mange gode råd i forhold til valg av festebrakett etc. Han slo også av litt på prisen, og slengte med et ekstra sett med braketter gratis for å være sikker på at jeg fikk festet dem slik jeg ville.

Kommer i posten i morgen, blir spennende å teste.

--

Vabein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke noen nettbutikker i europa som solgte disse, og fra USA ble frakten i drøyeste laget.

Endte uansett opp med en annen løsning og går for å feste stangholderne til håndrekkene oppå hardtopen. Valget falt til slutt på noen stangholdere fra Folbe (http://www.folbe.com) som har fått mye skryt på diverse utenlandske forum.

Suveren kundeservice hvertfall, fikk mange gode råd i forhold til valg av festebrakett etc. Han slo også av litt på prisen, og slengte med et ekstra sett med braketter gratis for å være sikker på at jeg fikk festet dem slik jeg ville.

Kommer i posten i morgen, blir spennende å teste.

--

Vabein

Ok, dom ser rejäla ut så det blir säkert bra!

Själv så beställde jag ovan nämnda scotty spöhållare från ebay, dom landade på ca 500sek styck med frakt och tullavgifter till Sverige.

Tycker att det är lite i styvaste laget, men jag var väldigt sugen på att kunna fälla in fästena i båten och på så sätt få dom helt ur vägen när jag inte fiskar.

Bild på spöhållaren med det fästet som jag beställt:

sco471.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dom ser rejäla ut så det blir säkert bra!

Själv så beställde jag ovan nämnda scotty spöhållare från ebay, dom landade på ca 500sek styck med frakt och tullavgifter till Sverige.

Tycker att det är lite i styvaste laget, men jag var väldigt sugen på att kunna fälla in fästena i båten och på så sätt få dom helt ur vägen när jag inte fiskar.

Bild på spöhållaren med det fästet som jag beställt:

sco471.jpg

Synes denne så veldig fin ut... men dyr!

Er enig med deg - å få ting helt ut av veien er veldig mye verdt.

Tror jeg skal ha to på hver side av båten jeg og - vet noen om tilsvarende patent i Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.