Gå til innhold
Fiskersiden

Tur på Tur!


janwil
 Share

Recommended Posts

Etter en stressende dag på jobben kom jeg hjem og fant fluene jeg bestilte på her på siden i posten,Da var jeg ikke tvil om hva hvordan kvelden skulle tilbringes. kjøpte noen Micky finn,Reke imitasjoner og noen av Remy's favoritt flue Killer!

Turen gikk til Oslofjorden rundt 17:00 og været var bra,selv om det blåste opp nå og da.

Stod å kasta og kasta i flere timer ikke ett eneste napp, prøvde alle nye fluene pluss endel andre,børstemark,reker,wolly bugger,sild you name it!

Med postene på nettet i det siste angående morild og dårlig bett så ikke dette lyst ut. helt dødt,ingen aktivitet å spore.

Varierte med raske,lange,korte og langsomme intrekk i alle varianter, niks nada nothing.

Så begynte moroa rundt 21:00 begynte det så vidt a bli litt aktivitet,så noen blyge fisker i vannspeilet,små forsiktige vak.

Slengte på killer flua til Remy og begynte å bli optimist, hadde trua nå. kasta 5-6 ganger ingenting å kjenne,husket da at jeg hadde lest her på fiskesiden at man kunne prøve superraske intrekk.

Kasta ut satte stange mellom bena og dro inn som bare F, etter tredje forsøket satt en fin SØ, 48 cm 1000 gram blank. Ny pers!

So_18_04_2005_1000.gr.jpg

Selv om jeg var i lykkerus etter å ha landa en finfin SØ så registerte jeg mer aktivitet ute i vannet, traska ut igjen og ikke lenge etter så jeg ett deilig mageplask fra en SØ. Her er det muligheter tenkte jeg,knota litt med kastinga så etter 5 kast traff jeg der jeg ville, brukte samme metode som før,superraskt inntrekk hadde ikke før starta og dra i snøret så rykka det i snøret etterfølgt av noen ville plask og sprell, det kokte uti der!!!!!!

Fisken var vill og jeg var livredd for å miste denne,kjempa med hopp og utras i 15-20 minutter(tror jeg) før jeg kunne lande fisken trygt i håven. hjerte banka og trodde ikke helt det jeg så!

En annen som fisker lengre ned kom med vekt og den stoppa på 2100,vekta hjemme vista 2140 og lengde 63 cm.

So_18_04_2005_2140gr.jpg

Har vel ikke roa meg ned ennå etter 2 personlige rekorder på samme kveld.

Sender en takk til han som bandt fluene til meg! [ :) ]

Kun drevet med fluefiske ett drøyt halvår så det går vel en stund før jeg pers'er igjen.

Ett av årets mål er nådd(2 kg sø),neste mål er havabbor!

[^][^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.