Gå til innhold
Fiskersiden

Isfritt i bymarka og estenstadmarka


Håpefull
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ein tur i bymarka idag, nærmare bestemt kopperdammen og Baklidammen.

I kopperdammen beit de trutt og ofte idag, men bare smått. Fikk mest på opphengerflue og noen på sluk.

Tror ingen bikket 100g engang. Men fikk likevel ein artig opplevelse med to på samme tid ;)

Alle ble satt utigjen med livet i behold, kompisen min måtte ta livet at en siden den var stygt kroket...

Blei litt lei av all småfiske så bestemte oss for å prøve Baklidammen:

Blei møtt av to hyggelige damer ifra TOFA som spurte etter fiskekort ( synes det er bra med kontroller)

Satte igang med mer slukdenging, både møresilda og nesten hele arsenalet til sølvkroken men ikke et napp...

Bestemte meg derfor å sette på dirty harry og på andre kastet fikk jeg en på 0,6 :D

Neste kast var noe stort borti men ville ikke sitte... det 3 kastet fikk jeg på 0,8 :)

Og så sleit jeg sluken.. og hadde derfor ingen i backup :P

Bestemte meg derfor å prøve litt med mark og dupp ( kjøpte meg ein jalla på clas Ohlson som måtte prøves)

Etter vel 10 min forsvann duppen under og ein herlig kamp begynte. Trodde dette var en riktig stor( 1,5 ++) med tanke på kampen den gav!

Men vekta stoppa på 0,9. Kompisen min hadde ikkje fått noe i Baklidammen og han var gira på å fiske litt til.. Men det vart med forsøket :)

Skal prøve å få lagt ut bilde imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisker det Håpefull ! :P

Hvordan er det å fiske med flue i baklidammen? Går det an å vade litt ut så du får kastet? Var det noe vak? ;)

Jeg og en kompis var i Theisendammen og fisjet med flue. Litt vind og at jeg glemte vaderne gjor til at jeg ikke kom ut til der de store sto. Var noen skikkelig store fisker der. Men vi gikk helt inn i innoset og jeg fikk en mini flrst. Så la jeg fluen ut PERFEKT og der satt en til. Denne fikk jeg til land men mistet den før jeg fikk den i høven.. var kanskje 300g :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisker det Håpefull ! :unsure:

Hvordan er det å fiske med flue i baklidammen? Går det an å vade litt ut så du får kastet? Var det noe vak? :)

Jeg og en kompis var i Theisendammen og fisjet med flue. Litt vind og at jeg glemte vaderne gjor til at jeg ikke kom ut til der de store sto. Var noen skikkelig store fisker der. Men vi gikk helt inn i innoset og jeg fikk en mini flrst. Så la jeg fluen ut PERFEKT og der satt en til. Denne fikk jeg til land men mistet den før jeg fikk den i høven.. var kanskje 300g :D

Heisann, Sigve, eg var ein tur til Kobberdammen på tirsdagskvelden, med markstanga. Der var det periodevis bra med vaking innenfor enkelte områder, tydeligvis at det er klekking på gang. Men her er det også lettest å nå dei vakende fiskane med vadere. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Sigve, eg var ein tur til Kobberdammen på tirsdagskvelden, med markstanga. Der var det periodevis bra med vaking innenfor enkelte områder, tydeligvis at det er klekking på gang. Men her er det også lettest å nå dei vakende fiskane med vadere. :)

Ja, tar med vaderne isåfall, men bør jeg dra i Kobverdammen eller Baklidammen viss jeg skal kaste med flue? :unsure: Hvor i Kobberdammen i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar med vaderne isåfall, men bør jeg dra i Kobverdammen eller Baklidammen viss jeg skal kaste med flue? :) Hvor i Kobberdammen i tilfelle?

På innsida av neset/pynten på nordsida av vannet går det greitt å komme på rekkevidde av vakende fisk, når er det skal opp dit igjenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i lianvatnet å fisket gjedde for et par dager siden, det endte med besøk på legevakten etter at gjedda slo seg vrang under avkroking. Fikk stor treblekrok så langt inn i pekefingern som overhodet mulig. Måtte en doktor, en sykepleier og etter at 3 tenger hadde gitt etter og blidt bøyd så kom endelig kroken ut.

Ny tur idag, denne gangen var jeg hellet med meg og slapp unna bettet :thumbsup:

Ingen fisk å få i Theisen og Baklidammen idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.