Gå til innhold
Fiskersiden

Stjørdalselva 2011


geirosj
 Share

Recommended Posts

Må si meg godt fornøyd med starten på sesongen, i ny elv attpåtil.

Ersgard S ga etter knappe 15 timers aktivt fiske, rett før 11 den andre meg min til nå største laks. Ikke kjempestor, men pene 6,4 kg er jeg godt fornøyd med. Hadde akkurta rukket morrakaffen før hannlaksen satt på sluken.

Et fint vald som kanskje ikke fiskes nok ettersom det ikke er mye fisk å finne på børsen, men at det stiller seg fisk der er helt sikkert. Og alt som skal videre opp går forbi. Rimelig fiske og greit opplegg med en liten gapahuk ved elva og mulighet for dupp oppe i smia ved kanten hvor stien går ned.

Trenger tips til hvordan jeg får inn bilde dog.... Er ikke videre bevandret i editorer...

Endret av geirosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig med laks er det ikke der da. I fjor ble det tatt 2135 laks ink. c&r. hvis snittvekta på c&r laksen er lik den som ble tatt opp, havnet totalfangsten på like i underkant av 10 tonn. Selv synes jeg laksen der er litt vanskelig å lure...kun 3 lakser der i fjor selv med ei snittvekt på 7kg.

Endret av Pæta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, det er ikke den mest produktive elva, men rundt 2000 laks i sesongen er jo helt OK, om enn ikke i nærheten av sine mer berømte storebrødre i sørfylket. Fisket er godt organisert, prisen er overkommelige, rapporteringen til børsen over 90 % og omfanget av regelbrudd er lavt. Vært litt mye folk i elva første uken egentlig, men det skyldes nok langhelger i både Norge og Sverige.

Sesongen i år har startet tregt. Litt rart i og med at forholdene har vært kjempefine, men ser man 10-15 år tilbake i tid så var det faktisk helt normalt at det ble tatt lite de første 10-15 dagene, selv i sesonger som endte opp med >3000 fisk. Det er egentlig først de siste årene man har opplevet godt fiske fra dag 1, men hvem vet hvordan sesongen vil forløpe.. Jeg tipper vi ender opp på i underkant av 2000 fisk i år.

Grattis med laks forresten geirosj :) Det viktigste er at tilreisende fiskere får fisk og ikke minst positive opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.