Gå til innhold
Fiskersiden

Dupp


Jan Erik 1970
 Share

Recommended Posts

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg :-)

Da jeg var i mine mye yngre dager fisket jeg veldig mye. Den gang brukte vi dupp å flue. Nå har jeg endelig begynt å få mye fritid å har begynt å fiske igjen :-)

Men det jeg håper å få hjelp til er å få tak i den duppen jeg brukte den gang.Om den er mulig å oppdrive. Har søkt, men uten hell. Dette var en mørkegrønn tre dupp. Har prøvd ut en del dupper .Men de duppene jeg har prøvd slår flikk flakk i luften.Å det medfører at linen med flue bare surrer seg rundt hovedlinen.Og dette blir det bare surr å irritasjon av hehe

Så er det noen som kjenner til denne duppen ? Evt hvor jeg kan få tak i den :-)

Eller om der er noen som har noen andre gode råd :-) Evt fortelle hva jeg gjør gale :-)

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg :-)

Da jeg var i mine mye yngre dager fisket jeg veldig mye. Den gang brukte vi dupp å flue. Nå har jeg endelig begynt å få mye fritid å har begynt å fiske igjen :-)

Men det jeg håper å få hjelp til er å få tak i den duppen jeg brukte den gang.Om den er mulig å oppdrive. Har søkt, men uten hell. Dette var en mørkegrønn tre dupp. Har prøvd ut en del dupper .Men de duppene jeg har prøvd slår flikk flakk i luften.Å det medfører at linen med flue bare surrer seg rundt hovedlinen.Og dette blir det bare surr å irritasjon av hehe

Så er det noen som kjenner til denne duppen ? Evt hvor jeg kan få tak i den :-)

Eller om der er noen som har noen andre gode råd :-) Evt fortelle hva jeg gjør gale :-)

På forhånd takk :-)

Den duppen du brukte var mest sannsynleg Kometduppen, den er nok på markedet enno, men ikkje så god som tidlegare utgåver. Men om du kjøper ein Milodupp som du trer på hovedsena, for så binde ein svivel under med fortom til flua, så har du ein enda bedre dupp til fluefisket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg får tak i en dupp som ikke tar hundre salto før den når vannflaten, så er jeg fornøyd :-) Men skal kjøpe meg en slik og :-) Har hørt man kaster langt med disse ? :-)

Er det en spesiell sene dere bruker fra dupp til flue ? noen som er bedre en andre ?

Net bestil meg ny snelle og :-) Shimano Twin Power Cl4 2500 FA. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.