Gå til innhold
Fiskersiden

Småfallen fisk i Øyer


JosteinD
 Share

Recommended Posts

Tok en langhelg på Øyerfjellet nå i helgen. Hadde aldri vært der før, men etter å ha bodd på Lillehammer i 6 år, syntes jeg det var på tide. Kort oppsummert så var turen ingen innertier, hverken med tanke på vær eller fisket. Det regnet ganske mye men hadde også enkelte innslag av sol. Vi fikk bare 13 ørret på 2 fulle fiskedager. Den største på drøye 300 gr. Men det viktigste: Vi hadde en flott tur med mange røverhistorier, flott norsk natur og akkurat nok medbrakt sigar og cognac :D

1000593964.jpg

983bef5e0.jpg

Vi kom over en orm på turen. Noen som vet hvilken art dette kan være?

99b62ec96.jpg

Endret av JosteinD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var huggormen så svart som det ser ut som?

ThorEH har sagt at han er VELDIG interessert i å få fotografert en svart huggorm...

Øyerfjellet er et meget meget koselig område :D

De gangene jeg ahr vært der har fisken vært småfallen, dessverre, men det er flott natur og meget trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var huggormen så svart som det ser ut som?

ThorEH har sagt at han er VELDIG interessert i å få fotografert en svart huggorm...

Øyerfjellet er et meget meget koselig område :D

De gangene jeg ahr vært der har fisken vært småfallen, dessverre, men det er flott natur og meget trivelig.

Har sett mye sort huggorm ved Soldaltjernet i ski kommune ved riksvei 155 mot ytre enebakk. Har sett dem ved myra der samt mye stålorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin steikefisk, Jostein, og ormen er huggorm. B)

Den smakte ihvertfall godt, men savnet en god gammeldags kamp med fisken! Skal ut og fiske makrell ikveld, så får se om det er bedre lykke der.

Var huggormen så svart som det ser ut som?

ThorEH har sagt at han er VELDIG interessert i å få fotografert en svart huggorm...

Øyerfjellet er et meget meget koselig område :)

De gangene jeg ahr vært der har fisken vært småfallen, dessverre, men det er flott natur og meget trivelig.

Jeg har nemlig sett mye huggorm i Østfold, men ble satt ut av at den var så mørk, og vurderte da om det kunne være slettsnok, siden jeg aldri har sett den før. Men ja, den var nesten helt svart, med noen tegninger på ryggen. Fikk ingen gode bilder av den, noe du ser siden bildet over var det beste ;)

Tross småfallen fiske, var det nok ikke siste gangen jeg drar på Øyerfjellet nei! Herlig område :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.