Gå til innhold
Fiskersiden

Nok et nybegynner spørsmål


Bent G
 Share

Recommended Posts

Da har jeg endelig kjøpt utstyr til kystmeite, og det var med stor iver jeg heiv meg i bilen med frossen reker fra Kivi og nyervervet utstyr.

Tross magert utbytte (kun to bergylter) var det en kjempe tur, flott vær og bitevillige strandkrabber (juniors fortjeneste).

I etterkant lurer jeg på om ikke jeg kaster lenger hvis jeg går ned på blyvekten? Jeg har en Shimano beastmaser speciment AX 2,75 med en baitrunner 10000 gte c som er lastet med o,30 power pro.

Foreløpig har jeg brukt 90 g gripesøkke, men "tørr" liksom ikke ta ordentlig i når jeg hiver ut, det føles litt tungt ut på en måte.

Er det jeg som må lære meg å dra til, eller bør jeg gå ned en 15-20 gram?

Alle synspunkter mottas med takk, da jeg er kjempe "grønn" på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Big fish :)

Skrevet i dag, 15:12

Hvilke kastevekter er stanga beregnet for ??

2,75 lbs burde vel tåle en 100-120 gram skulle jeg tro, men jeg er ingen ekspert.

Thomas94

Skrevet i dag, 15:16

Jeg bruker samme stanga selv med 90 grams bly, Jeg har vel dratt på en del, pleier og bruke pendelkast.

mvh. Thomas

Takker og bukker, da er det bare innebygget feighet :lol: , det er ike lett å gå fra kastevekt 1-9 g til opptil 120 g gitt.

Endret av Bent G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke vil ha på meg noen kylling tendenser fulgte jeg Mr Big Fish sin oppfordring under et "hull" i møkkaværet, takk for alle gode råd, dere har helt rett, det er bare og klemme til.

Når jeg tar sats som ville gjort en tre steg hopper forlegen kaster jeg like langt i 6 sm motvind som jeg kastet ved vindstille forleden dag. MORRO.....

Og som bonus, ulke på ca 10cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.