Gå til innhold
Fiskersiden

linekapasitet på talica og søkkekapasitet på antares bx


halvorhg
 Share

Recommended Posts

Kommer vel litt frem i tittelen hva jeg lurer på her:) men det er henholdsvis talica 12 og 16 jeg tenker på. Finner bare kapasiteten i lbs/y og skulle gjerne hatt den i mm/m hvis noen vet det? Forøvring lurer jeg også på hvor tunge søkker antares bx boat håndterer... 20-30 og 30-50 modellene isåfall. hvis det er noen som har komboen talica-antares så må dere gjerne lufte meninger evt alternativer til stanga. vil ha en stang som ikke er så enormt stiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge pruduktene du nevner er helt knall i alle fall i kombinasjon :)

Talica 12-> 0,20 mm 350 m

Talica 16-> 0,30 mm 300 m

Har alle Antares stenge:

Antares 20-30-> Pleier å takle 300-500 gr. greit, kan bli litt kraftig bøy på stanga når du sveiver opp søkker på 500 gr., men går bra

Antares 30-50-> Har som regel fisket med 600 gr. på disse, men jeg kjenner en som bruker denne stanga med lodd opptil 900 gr.

Antares stenge har utrolig god nappindikasjon og er en fryd å fiske med :)

Ang. valg av stang, det kommer litt ann på hvor mye strøm og vind det er der du fisker og hvor dypt du skal fiske ;)

Endret av Thomas94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge pruduktene du nevner er helt knall i alle fall i kombinasjon :)

Talica 12-> 0,20 mm 350 m

Talica 16-> 0,30 mm 300 m

Har alle Antares stenge:

Antares 20-30-> Pleier å takle 300-500 gr. greit, kan bli litt kraftig bøy på stanga når du sveiver opp søkker på 500 gr., men går bra

Antares 30-50-> Har som regel fisket med 600 gr. på disse, men jeg kjenner en som bruker denne stanga med lodd opptil 900 gr.

Antares stenge har utrolig god nappindikasjon og er en fryd å fiske med :)

Ang. valg av stang, det kommer litt ann på hvor mye strøm og vind det er der du fisker og hvor dypt du skal fiske ;)

ok:) tror ikke det stemmer med snørekapasiteten... fant du det på shimano.com? jeg tror kanskje de har lagt inn kapasiteten i feil kolonne, det der er lbs/y kapasitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Antares selv, 20/30 å bruker 50 g på den ofte.

Myk å fin stang som lett kjenner om det er svarthå bortpå agnet på 400 meters dup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Antares selv, 20/30 å bruker 50 g på den ofte.

Myk å fin stang som lett kjenner om det er svarthå bortpå agnet på 400 meters dup.

ok:) da tror jeg jeg skal vurdere 30-50 ønsker å ha muligheten til å fiske med oppimot 800g men i all hovedsak kanskje 600g:) hvilken snelle har du kombinert med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å rekne det om med denne: http://digitaldutch....verter/mass.htm

Eller prøv å skaffe deg: Converter appen hvis du har 1 Iphone eller annen android,bruker den appen på min tlf hele tia.

det funker jo ikke noe særlig... iogmed at snøret er oppgidd i bruddstyrke og ikke i tykkelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) da tror jeg jeg skal vurdere 30-50 ønsker å ha muligheten til å fiske med oppimot 800g men i all hovedsak kanskje 600g:) hvilken snelle har du kombinert med?

Tiagra 30 A.

Men her kan jeg gå ned i snellestr.

Liker stanga godt jeg, men om du skal fiske med tyngre bly bør du kansje velge 30 50 ja.

Har ikke testet den selv.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talica 16 Har en linekapasitet på 772m 50lb braid. Det er referert til Power pro i manualen. Og 50lb Power pro har en diameter på 0.32mm

for nylon er tallene 402m 20lb . det er som regel diameter 0.38-0.40mm

ok:) har du snella selv? isåfall noen erfaringer du har lyst til å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.