Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til stenger og snøre.


Bananlars
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har i dag 5 stk Lawson trout 8.6 8lbs, disse fungerer perfekt til downriggen men blir helt overkill til overflatefiske.

Noen som har tips til hvilke stenger som har litt feeling og samtidig har rygg nok til ørret opp til 7-8 kg? For det meste ligger fisken fra 1-4 kg og da kunne det være greit med noe mykere enn de jeg bruker. Vil helst ikke ha stenger lenger enn 8 fot.

Trenger også nytt snøre i år, er http://skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sene/Monofilament/Trilene-Big-Game/Big-Game-Ultra-Clear--126373-p0000057733.aspx Big Game ultra clear ok?

Håper på noen gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Lawson Salmonrigger 8' både til ørret i den sizen du nevner og gjedde på Steins og Tyri. Syns selv denne er god. Den stanga du har innbiller jeg meg er en Heavyrigger om den er 8'6"?

Sena du refererer til er god men litt stiv. Jeg bruker Sufix XL Strong 0,38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har i dag 5 stk Lawson trout 8.6 8lbs, disse fungerer perfekt til downriggen men blir helt overkill til overflatefiske.

Noen som har tips til hvilke stenger som har litt feeling og samtidig har rygg nok til ørret opp til 7-8 kg? For det meste ligger fisken fra 1-4 kg og da kunne det være greit med noe mykere enn de jeg bruker. Vil helst ikke ha stenger lenger enn 8 fot.

Trenger også nytt snøre i år, er http://skittfiske.no...0000057733.aspx Big Game ultra clear ok?

Håper på noen gode svar :)

Bruker det Big Game snøret jeg også. Er kjempefornøyd. Kjører med abu workhorse både på rigg og i overflaten og synes det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berkley Big Game ruler :showoff:

Jeg kjører med superbillige Daiwa stenger og er veldig fornøyd med dem! De er 8`6". Bruker den i overflata og på rigg. De er veldig myke og beregnet for riggfiske. Nå har de jeg gått ut av produksjon, men det har kommet en etterkommer, som heter Daiwa caprice, og de finnes i en versjon som heter Caprice 70PB og er stenger for planerboard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.