Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret Hordaland


Recommended Posts

Heisann! :)

Ble så inspirert av at alle andre fylker har egen mappe for sjøørretfiske, så da slo jeg til :)

Jeg bor hovedsakelig i Vestfold der vi har et fantastisk sjøørretfiske, men jeg stammer opprinnelig fra Stord hvor jeg også er meget ofte. Vet at det er sårt med sjøørret i fylket og derfor må vi alle fiskere gjøre så godt vi kan for å ikke utrydde arten helt. Jeg mener at det å fiske etter sjøørret med "sportsfiskeutstyr" ikke er skaldelig for bestanden, så lenge alle er var med fisken og returnerer den. Sportsfiske dreier seg jo hovedsakelig om å fiske fordi man syns det er gøy, og ikke for å fylle fryseboksen.

Er det noen som har noen gode plasser i fylket hvor man kan få kontakt med arten? Her på Stord er det kun noen små fjordsystemer hvor arten trives, men bestanden er svært truet, så man må ta hensyn. Traff en gang noen polakker som hadde fylt en bøtte med smolt. Hvor går grensen? Kjente jeg ble litt sint da kan du si ;)

Hørt det skal være bra i Matre, Ølen, Etne, Dale... Har sett det renner ut en elv innerst i Åkrafjorden. Er det noen bestander i dette fjordsystemet? Skal være på Stord i sommer, men reiser gjerne litt rundt ;) Men i og med at jeg ikke har nådd den voksne alder, så er jeg avhenging av buss, båt etc.. Reiser ofte på turer med kompiser ;)

Mvh

Thor Oddvar

Endret av thor oddvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket mye i Dåfjorden, men det er som sagt en sår stamme. Ikke mye stor fisk der. Skal vist være gode plasser på Bømlo også :) kompisen min fikk en på 1,5 på Bømlo, men plassen er vist hemmelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.