Gå til innhold
Fiskersiden

Isforholdene i Bymarka, Trondheim?


Fiske og Frijazz
 Share

Recommended Posts

Har noen oversikt over is og snøforholdene i Bymarka nå?

Har jo vært mye mildvær og regn i det siste. Hvordan er dette i forhold til evnt isfiske osv nå? Er jo deilig med en liten fisketur nå ut på våren og bettet er ofte bedre, men om det er mye overvann og fare for å gå igjennom isen er det neppe like hyggelig.

Noen som har oversikt?

Og når ser dere for dere at isen går i år, dere som har over peiling og erfaring med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For ca 3 uker siden (under bymesterskapet i isfiske) var det rimelig vått, så jeg regner med det er betraktelig verre nå.

I fjor gikk isen 1. mai på Theisendammen, et av de lavest-liggende vannene i marka. Temperaturnormalen for mars/april er ca 0-4 grader (Værnes), så det ligger vel an til å være isløsning tidligere nå i år. Men husk fiskeforbudet i ila-vassdraget fram til 1. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var på skitur i marka i går og det ser ut til at det fortsatt er godt med både is og snø iallefall på de høyereliggende vannene, de går fint å krysse på ski fortsatt. Så om isen der smelter til 1. mai er jeg tvilende til. Er jo minusgrader om nettene, og snøsmeltingen/issmeltingen er nok mye større om det er pissregn og ikke nydelig sol som vi har hatt i det siste.

Kommer vel an på været de neste ukene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.