Gå til innhold
Fiskersiden

Jigging Master pe6+Stella 4000fd+ Daiwa certate 1500+ Daiwa steez 103


Ami GRan
 Share

Recommended Posts

Selger min kjære JM PE 6.

Den er en mute docking, men er oppgradert av Hafnor til en standard JM pe så den har to antirevers dogs.

Den er spolt med 200 meter 0,41 powerpro i bunn og toppet med 65lb Sufix 832.

Har ikke den orginale sveiven, så bruker en Accurate extreme sveiv.

Den har noen få skrammer, men er svært lite brukt og er i perfekt mekanisk stand!

2500 NOK inkludert frakt

Shimano Stella 4000 FD: 3000 NOK

Daiwa certate 1500: 2000 NOK

Daiwa steez 103: 2500 NOK

PM for fler bilder

D7C_3076.jpg

D7C_3075.jpg

D7C_3072.jpg

Endret av Ami GRan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger min kjære JM PE 6.

Den er en mute docking, men er oppgradert av Hafnor til en standard JM powerspell så den har to antirevers dogs.

Kunne du forklart hva du mener med dette for den litt uinvidde i sjargongen og hva slags fiske mener du den egner seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jigging master har et antirevers kulelager( det gjør at det ikke er noe vandring på sveiva bakover. Den stopper med en gang. Mange sneller har bare et antirevers lager, men hvis du skal bruke mye brems vil ikke det holde alene, derfor har mange sneller en tann som går på tannhjulene om lageret skulle ryke. Noen sneller har bare denne tannen, men det gir backplay på sveiva når man bare har en tann, eller dog som det kalles. JM har to dogs, det gjør at systemet i utganspunktet er skuddsikkert. Det gir snella en fin tikkelyd når du sveiver, men noen liker ikke denne. Derfor lagde JM en mute versjon, med bare en dog. Det er ikke vanskelig å oppgradere denne så den for double dogs slik at man kan være helt på den sikre siden.

Sjekk link for illustrasjoner.

http://alantani.com/index.php?topic=2394.0

Jigging master lager noen av verdens beste multiplikatorsneller til såkalt speedjigging. De har modeller fra strl pe3-pe10.

PE6 har 60lb bremsestyrke og 4,0:1 i utveksling. Alle JM snellene er kjente for sin ekstreme ytelser når det kommer til frispole, jevn brems og ikke minst "vinsjekraft".

Snella gjør seg ekstremt godt til kveitefiske, eller torskefiske. Det eneste jeg ikke ville brukt den til er fiske på dypet 150 meter++. Da er det greit med et lavgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella gjør seg ekstremt godt til kveitefiske, eller torskefiske. Det eneste jeg ikke ville brukt den til er fiske på dypet 150 meter++. Da er det greit med et lavgir.

Fungerer utmerket til langefiske og. 4,0:1 er en helt grei utveksling til dypvannsfiske etter lange/brosme. Jeg har lagt til side alle mine andre "dypvannssneller" og bruker nå min PE6 til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.