Gå til innhold
Fiskersiden

Kveldstur på Mjøsa


Borre
 Share

Recommended Posts

Tok en liten tur på Mjøsa for å teste om ørreten var i bettet. Det var den. Ble vel ca 13-14 napp, men bare to fisk på henholdsvis 1,5 og 1,2 kg. I dag har jeg gått til innkjøp av nye Owner Stinger trebler. Håper at fisken skal sitte bedre i kveld[ :) ]

Var ikke lange fisketuren, fra 21.00-00.00, men en flott kveld på Mjøsa med solrød himmel og god temperatur.

Ny rapport følger om nattens fiskerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fisket du Borre. Jeg fikk min første bom tur i natt jeg. Ikke et enda ***** hugg engang. Bare en issssskald nordavind. Så krøkle inne ved land i furnesfjorden da jeg måtte inn på det mørkeste for å varme opp en kald kropp.. Jeg fisket helt inne ved Brumunddal og så langt sør som til campingen. Jeg har også hatt trøbbel med masse bomhugg. (ikke i går vel og merke). Jeg har byttet krokene. Men ikke til Owner, har hørt at de skal være bra. Men har sett selv at de koster skjorta og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket utenfor Gjøvik. Dette anbefales sterkt, siden strømningene fra Gudbrandsdalslågen er kraftig her. Dersom du krysser frem og tilbake over denne strømfåra vil du "garrantert" treffe på fisk. Her driver masse plankton, dermed byttefisk for ørreten. Et digert bål er ikke å forakte[ :) ] Dersom du ser et kraftig lys på land, er det nok meg. Skal du utpå i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av andersen

Høres ut som en fin tur der :) Stor fisk syntes jeg. Vet ikke om det går som småfisk for garva mjøs dorgere ?!

Jeg skal ikke gå rundt å være stor på det, men en ørret på 1,5kg i mjøsa er ingen enorm fisk. Spesielt ikke når man har en rugg på 12,2 hengende utstoppet på peishylla hjemme. Denne ble riktignok fanget i garn av min gammeldagse far, men dog, man vet de finnes der ute. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tur, nok en fisk. Ikke fullt like bra som i går, men helt OK. Endte opp med en fisk på drøye 1,8kg. Var noen røsk i stanga eller også, men de ville ikke sitte skikkelig.

Ellers må jeg bare nevne at jeg i kveld har sett det merkligste jeg noen sinne har vært med på. Jeg dorget bortover en speilblank Mjøsa (Gjøviksiden) og så ser jeg et voldsomt lys som kommer mot meg i rimelig stor fart. Det minnet om to tusenmeters langlys på en rånebil! Jeg har lys på båten, så "den" MÅ ha sett meg. Den passerer ca 15-20m på venstre side, men IKKE EN LYD![:0] Og det kommer ikke så mye som en krusning på vannet engang! Jeg kjører en liten båt med 4-takters motor, og den lager nesten ikke en lyd heller. Men det som passerte meg må jo ha hatt en motor som lager litt lyd, siden den var stor. Jeg trodde med en gang det var en diger cabbincruiser som kom, men det var det i alle fall ikke! Jeg snur meg og ser etter hva det kan ha vært, men det blendende lyser peker rett på meg selv om den har passert. Jeg tenker "jaja" og fortsetter videre ca 30-40 meter. Så snur jeg meg igjen men da er den plutselig borte! ikke mulig å se noen ting. Jeg har til og med et vitne til i denne saken, så jeg er ikke gal[ :D )] Vi klødde oss lenge i hodet men fikk kjapt andre tanker da fisken beit på[ :) ]

PS: dersom noen her inne på fordumet kjørte et lyddempet helikopter med flomlys over Mjøsa i går og hørte noen rope " HEI! PASS PÅ SNØRENE!!" vennligst si i fra.. du dreper nattesøvnen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spooky [:0] høres ut som noe fra "Hitchhikers guide to the galaxy"

I like that, tror jeg må ut på Mjøsa nå med mitt "diskokulelys med lyddemper som flyr over vannet i 200mph" lissom,[:0] noen som har en forklaring [?] Hadde luftforsvaret øvelse over Mjøsa i går [?] e.l.

SU Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Ole M

Hørtes litt små ekkelt ut [ :D ]

-Kanskje den var noen skøyere som var ute med modell flyet sitt..?? Men skulle i så fall tro det laget lyd...

Grattis med pen ørret i alle fall [8D]

Takktakk..

Den var mye større en båten min da, så et modellfly kan det ikke ha vært. Det merkelige var at det så ut som en båt, men at det var ingen lyd overhodet og heller ikke en bitteliten bølge,og det var blikk stille, så jeg burde ha sett det. Den beveget seg i "criusefart" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.