Gå til innhold
Fiskersiden

ferskvann fiske utstyr


Jani124
 Share

Recommended Posts

Stanga er knall, har den selv og passer fint til det meste av lettere ferskvannsfiske.

Hvis du har tenkt å bruke såpass på ei snelle tror jeg at jeg ville gått for et annet merke. Har selv ikke erfaring med Abu i de dyrere klassene, men mange mener at andre merker er dem overlegne. Du får f.eks en Shimano Twin power 1000 FC til 2299,- hos skitt fiske, og det er en veldig god pris for den nest beste snella fra Shimano. Dog ville jeg vurdert litt behovet ift størrelse. Det kan hende du burde gå for en snelle i 2500 størrelse, noe som gir litt større bruksområde for settet.

Når dette er sagt for du gode sneller til fiske i marka til en tusenlapp mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet.

I den prisklassen er det mye du kan velge mellom. Personlig holder jeg en knapp på Shimano på både snelle og stang. Dette er bare egne preferanser.

Vet ikke helt hva slags ferskvannsfiske du skal bedrive men vil tro at en 9 fot 3-14 gram og en 1000 snelle passer greit.

Hvis jeg skulle kjøpt nytt sett nå ville jeg valgt Twin Power 1000 FC (2299,-) som snelle og SpeedMaster AX 270L 9'/3-14gr. (1799,-) som stang. Dette blir totalt 4098,- og ligger i øvre del av hva du vil betale.

For å kutte prisen litt kan du velge denne stanga istedenfor Technium DF BX Spinning 270 L 9' 3-12gr (999,-). Denne gir mye stang for pengene.

Når det kommer til snøre er det mye å velge mellom. Til en Twin Power 1000 passer det fint med alt fra 0.10 - 0.20 mulifilament. Alt etter hvor stor fisk du skal fiske etter. Berkley Fireline Crystal er et veldig greit snøre. Jeg vil anbefale størrelse 0.15.

Husk at dette er mine egne preferanser og det er ikke sikkert at dette vil passe til ditt fiske.

Endret av Kafk4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje ha startet med et sett i den rimeligere enden av budsjettet ditt. Grunnen er enkel - Du får fremdeles meget bra utstyr, men du sliipper å ha lagt ut +/- 4000 hvis det skulle vise seg at du får lite tid tid å fiske eller at du av andre grunner ikke får nrukt utstyret ditt så mye som du ønsker. Og sist men ikke minst, skulle du komme til å bli "avhengig" som endel av oss her inne har du fremdeles muligheten til å "oppgradere" til bedre utstyr i flere omganger fremover. vanskelig å gjøre det om du starter nesten på topp.... ;-)

Legger ut ett alternativ til deg i den lavere delen av budsjettet ditt. Begge produktene er nye versjoner av året og er bygget på årelange tradisjoner av fornøyde brukere.

Her har du en knallbra komplett pakke på døra til 2400.- som du vil ha svært mye glede av i mange år. SkittFiske.no har forøvrig gratis frakt ut mai. Sjekk forsiden for info.

Shimano Beastmaster CX 9" 3-14gr NYHET2012 Shimanos kanskje største stangsuksess gjennom tidene. Kraftig oppgradert og forbedret versjon av denne testvinneren: Folkestanga - som er kjent for sin rå styrke, og som har vært en bestselger i alle år. Opptil 25% lettere enn forrige modell. Lekkert BeastMaster-design. Stengene har sin fordel i en sterk konstruksjon som gjør at de tåler mye juling på fisketuren. Progressiv, meget spenstig aksjon

Shimano Aernos 1000FA NYHET2012 Ny toppmodell i Shimanos P4 serie - Best i Test i bladet Alt om Fiskes store haspeltest utgave nummer 5 i 2012!!! "Meget gode bruksegenskaper gjør at den ligger et hestehode foran de andre i denne prisklassen."

Ny modell inn på toppen av P4-konseptet gir deg; Power, Precision, Performance og Pleasure kombinert med et aggressivt design og rød-elokserte detaljer. Aernos inneholder tekniske løsninger som hittil har vært forbeholdt langt dyrere modeller.

Vedrørende snøre så foreslår jeg Stroft GTM i dimensjon 0,18/0,20 hvis du foretrekker mono eller Suffix 832Gore i 0,10/0,13 om du ønsker braid. Du finner også snørene hos SkittFiske.no.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.