Gå til innhold
Fiskersiden

fisherboy
 Share

Recommended Posts

Det avhenger jo helt av hvor mye det napper. Men jeg har lært at under fiske etter stor brosme og lange kan du gi frispole i alt mellom 3-15sek, for så å sette to-tre seriøse tilslag. Dette kommer av at de artene du nevner er utrolig harde i kjeften og trenger bra med kraft for å kroke skikkelig. Men dette avhenger jo helt av hvilken krok du bruker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar det det nappe litt, senker tuppen ned, og når jeg så fort kjenner at det bgeynner å bli litt tyngde gir jeg tilslaget. Jeg fisker sjelen med bom, men med paternoster. Det har fungert for meg på langa og Brosma. Brosma er tidvisd en plage, men stor lange kan noen ganger være ganske forsiktig i nappinga til du kjenner tyngden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, jeg har ikke krokene her, så jeg vet ikke hva størrelsen er. har det noe å si hvor mye agn man har?

Tilslaget skal være hardt og brutalt....

Pleier o gi dem god tid for og siden strekke opp snøret tils jeg får kontakt med fisken. Sveiv in så mye att stangtuppen går i overflata og røsk til for vad du er vert og sveiv in det snøret du brukte til mothugg og dra til en eller to ganger til. Du kan ikke ta i for mye. Utfordringen er om det er mye strøm for da står snøret i en bue.

Du ska vare nøye med og ikke dekke til krokgapet med agn for da får du problem med og kroke fisken så bruk gerne elektrostrips eller surretråd for og holde det på plass.

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.