Gå til innhold
Fiskersiden

Big game og/eller fluefiske Kapp verde


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Driver og planlegger en tur til Kapp Verde (Boa Vista) i vinter. Turen vil antageligvis bli i månedsskiftet jan/feb.

Etter det jeg finner på nettet så ser det ut til å kunne være ganske heftig big-game fiske rundt Kapp Verde.

Er det noen som har peiling?

I utgangspunktet er det en ren sol/ferietur, men en dags fiske er jo ikke ueffent..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i klubben som har vært der flere ganger, det er mest trolling det har gått i. Og de har hatt et heftig Marlinfiske. Redigerte en liten film for de som jeg tror havner ut på trollingforbundet. Har og lagt den på vår hjemmesiden i OHK, men her er linken på youtube.... Forholdsvis heftige saker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal på ferietur til Kapp Verde, og vurderer en dag med fisking?!! Er vel ikke min business strengt tatt, men burde du ikke vurdere flere dager med fisking?? :D

Mener å huske at fiske fra land ble fremhevet som temmelig heftig også. Men spørs om det holder med vanlig sjø-ørret utstyr der nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal på ferietur til Kapp Verde, og vurderer en dag med fisking?!! Er vel ikke min business strengt tatt, men burde du ikke vurdere flere dager med fisking?? :D

Helt klart, men da må jeg nok reise alene.............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Det er nok dessverre dårlig med marlin på den tida. Første marlin blir som regel tatt ca. 15. mars +/- noen dager, men da er til gjengjeld fisket det beste i verden! Det kan kanskje være muligheter for wahoo, men usikker på hva som finnes av båter på Boa Vista. Alle de seriøse big-game båten fisker fra Mindelo på Sao Vicente. Toppsesongen på marlin er fra ca. 15. mars til ut juni, men det tas noe fisk fram til okt.

Har en i klubben som har vært der flere ganger, det er mest trolling det har gått i. Og de har hatt et heftig Marlinfiske. Redigerte en liten film for de som jeg tror havner ut på trollingforbundet. Har og lagt den på vår hjemmesiden i OHK, men her er linken på youtube.... Forholdsvis heftige saker....

Der var båten vår gitt....gutta hadde en supertur med 15 marlin på 5 dager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.