Gå til innhold
Fiskersiden

Eikangervåg, er ikke dette definert som utløp?


Recommended Posts

Hva er egentlig lov og ikke lov i eikangervåg, lindås. Ser folk omtrent inn i garasjen til folk med stang og viltblikk ;) Trodde eikangervåg var utløp? Mao hold minst 100 meter avstand? Er det noen som bor i området som kan avklare om det er noen (u)skrevne regler man bør tenke på?

Og sist men ikke minst ;) hvor er det best å stå for sluk evt bombardfiske.

Endret av Shimano71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikangervågen, forutsatt at du tenker på området ved hytten på øyen i strømmen, er ikke et utløp. Det renner nok en bekk og to inn i vannet som blir skilt fra sjøen ved tidevannsstrømmen, men utover dette er det altså en tidevannsstrøm det er snakk om. Det er mer torsk og skrubbe enn ørret i vannet på innsiden. Det vokser sågar tang og blåskjell like på innsiden av strømmen. Så nei, dette er ikke et utløp, og her er det lov å fiske med stang.

I den andre delen av Eikangervassdraget, på innsiden av gamlebroen, blir situajonen litt annerledes. Her renner Høylandselva ut, og her gjelder 100-meters fredningssone. Om det er her folk har sneket seg rundt med stang og vilt blikk, har de gjort noe de ikke har lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som basicly sier at du kan fiske med stang, oter og håndsnøre fra båt og land, så lenge du er 100 meter vekke fra elvemunningen, som altså er Høylandselva. Not- og garnfiske er forbudt. Fredningssoner skal aksepteres, men de beste fiskeplassene i EIkangervågen ligger langt fra elven, og utelukkende i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som basicly sier at du kan fiske med stang, oter og håndsnøre fra båt og land, så lenge du er 100 meter vekke fra elvemunningen, som altså er Høylandselva. Not- og garnfiske er forbudt. Fredningssoner skal aksepteres, men de beste fiskeplassene i EIkangervågen ligger langt fra elven, og utelukkende i sjøen.

fusk og rask: tusen takk for veldig bra avklaring, men en ting.....om man da står på gamlebruen, den paralelt med e39 bruen, da er man vel hundre meter ifra munning? Eller langs kai ved mek industrien (husker ikke hva den heter i farten)

Mono:de kartene var jeg ikke klar over gitt.....takk for linken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fusk og rask: tusen takk for veldig bra avklaring, men en ting.....om man da står på gamlebruen, den paralelt med e39 bruen, da er man vel hundre meter ifra munning? Eller langs kai ved mek industrien (husker ikke hva den heter i farten)

Myhrens Jernindustri. Ja, der kan du fiske. Og på gamlebroen. Går en del fisk inn og ut der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, da har jeg fått meg nytt fiskested ( bor 3 min ifra ;) var nok bare overforsiktig...men bedre sent en aldri. Tusen takk for avklaringer og info om steder rundt der...må jo prøve begge sider....er en stund siden jeg tok torsk så da fikk jeg meg ett mål og tips om middag i morgen, om ikke vanen og SØ trekker for mye da, nå da sessongen er på hell :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, da har jeg fått meg nytt fiskested ( bor 3 min ifra ;) var nok bare overforsiktig...men bedre sent en aldri. Tusen takk for avklaringer og info om steder rundt der...må jo prøve begge sider....er en stund siden jeg tok torsk så da fikk jeg meg ett mål og tips om middag i morgen, om ikke vanen og SØ trekker for mye da, nå da sessongen er på hell :))

Kjør på. Mye fisk i området, men også mye smått, som du sikkert vet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.