Gå til innhold
Fiskersiden

Prey Jigger - noen som har prøvd?


palkr
 Share

Recommended Posts

Var innom Oslos triveligste sportsfiskeforretning (Torshov Sport) tidligere i uka, og der hadde de 50% på en haug med varer. Heldigvis gikk jeg ikke helt amok, bare halvveis.... En av tingene jeg hadde med meg ut var en Prey Jigger (15-40/ 6'8''). Har siklet litt på denne, da den på papiret har virket veldig bra. Hadde egentlig tenkt å vente med å handle til det kom litt mer bruker-erfaring på den, men slik gikk det nå ikke. Så nå er jeg litt nysgjerrig på hvor lurt det var å følge magan. Det meste sjekker ut: Alps hardware og komposittklinge (hvis jeg ikke husker feil, den veier ihvertfall litt). I tillegg falt jeg for stangpose i neoprene. Men det bare praktisk bruk som sier noe om hvor holdbar stanga er. Noen som har brukt den noe særlig i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har ikke helt den stanga ,men den andre i serie 6.6fot (12-30)kjøpte den som sett snelle prey 12 lavgir.Var ei prey 10 jeg var ute etter,men pakka var så god pris at jeg ikke kunne si nei(2765) hvis jeg husker rett.Lengden er jo behagelig muligens kunne mi vært litt stivere føltes ganske stiv når jeg prøvde den i butikken.Har tatt flere kveiter på den å den leverer godt.Trur du kommer til å bli fornøyd med den.Hvis jeg nå husker rett ble vekta ca 1kg stang ,snelle og fylt opp med Power proo braid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa opptil flere av stengene i sommer på Andøya, og akkurat den stanga brukte jeg på største kveita på ca 45 kilo. Funka plettfritt. Har også brukt haspelstanga endel, og den er glimrende til blant annet sei. Utover det brukte vi minste Prey-snella og letteste stanga til steinbit. Fine stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har ikke helt den stanga ,men den andre i serie 6.6fot (12-30)kjøpte den som sett snelle prey 12 lavgir.Var ei prey 10 jeg var ute etter,men pakka var så god pris at jeg ikke kunne si nei(2765) hvis jeg husker rett.Lengden er jo behagelig muligens kunne mi vært litt stivere føltes ganske stiv når jeg prøvde den i butikken.Har tatt flere kveiter på den å den leverer godt.Trur du kommer til å bli fornøyd med den.Hvis jeg nå husker rett ble vekta ca 1kg stang ,snelle og fylt opp med Power proo braid

Tror kanskje det var den komboen jeg fiklet med hos Løvold i Bodø i sommer. Overraskende stiv til å være 12-30 lbs ja, men sikkert mye morro. 1kg for hele pakka er godkjent, med tanke på at mange bruker sneller som er tyngre enn dette :)

Testa opptil flere av stengene i sommer på Andøya, og akkurat den stanga brukte jeg på største kveita på ca 45 kilo. Funka plettfritt. Har også brukt haspelstanga endel, og den er glimrende til blant annet sei. Utover det brukte vi minste Prey-snella og letteste stanga til steinbit. Fine stenger.

Takk, dette høres veldig bra ut. Gleder meg til å få testet stanga. Den fyller et gap i stangmarkedet her hjemme som har vært åpent i lang tid, og stenger fra utlandet er fryktelig dyrt. Tror denne serien blir en storselger. Hvis det ikke blir ulovlig å fiske kveite med stang nord for Rørvik da :)

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så du har vært på løvold i bodø og fikla med stanga mi? joda det var nok der den ble kjøpt.Flere som ar falt for denne stang serien,hvet en av selgerne der ned har kjøpt flere av stengerne i serien å er veldig fornøyd.Den er god og kjøre kveite med,grunden til at jeg ikke valgte (6.8 15-40 )er at jeg har 2stk stenger på 15-40 fra før.

Jeg er rimelig sikker på at det kommer til å bli ei stang du vil foretrekke fremover :mp3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og Ladden har prey jigger eller rettere sagt kun jeg nå. Hehe fateren knakk stanga på et tisag på en brosme 10 kg ca men han hadde en myk utgave da jeg har en stivere en men fateren var fornøyd med stanga. Het til den knak........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og Ladden har prey jigger eller rettere sagt kun jeg nå. Hehe fateren knakk stanga på et tisag på en brosme 10 kg ca men han hadde en myk utgave da jeg har en stivere en men fateren var fornøyd med stanga. Het til den knak........

godt det isje bare e eg så knekke stenger i tilslaget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et rogalandsfenomen å knekke i tilslaget eller? :)

Høres ikke bra ut, men selv kvalitetsstenger knekker av og til uten at man vet hvorfor.... Den minner litt om en Okuma, men det er vel mest sansynlig at den er laget i Kina. Da kan jo som kjent mye skje, men fordelen med å handle i Norge er reklamasjon. Fikk dere ny stang?

Celine2: Jeg lover at jeg var veldig forsiktig med stang og snelle ;) En tur innom Løvold står alltid på programmet mens jeg venter på hurtigbåten til Steigen. Så ut som dem satset tungt på komboen du har, det var jo en hel skog av dem der. Artig å gå og kikke i såpass store butikker. Den konkurrerer glatt med det aller meste her sørpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de har fått til en bra butikk der.Handler en del på nett,henter da i butikken.vær søndag har de en del utvalgte produkter med 15% så det er mulig å få seg noen godbiter til litt nedsatt pris. Å forestten skogen med Prey stenger er litten der nå,tror det sto i gjenn 2-3utgaver når jeg var og fikk mi. :)

Steigen hm det er tatt en del storkveite der ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.