Gå til innhold
Fiskersiden

Fluefiske på Karmøy!


Daniel.aar
 Share

Recommended Posts

Hei, er en gutt på 13 år fra karmøy. Vi er en liten gjeng på 5 gutter som bare elsker fluefiske :D Vi har bare fisket med flue i ca. 2 år nå, og da er problemet å finne vann med ørret (ferskvanns ørret) på over 100-200gram.

Så da er spørsmålet mitt: Er det noen vann med litt stor fisk i som egner seg til fluefiske som dere har lyst til å dele med oss? :D

har dere noen tips til hva som er bra å fiske med? :D

Hilsen Daniel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniel !

Håper du får noen tips her. Som du vet er ikke sjøørrettfiske så aktuelt på Karmøy nå som det er vinter. Ellers er vel det mest kjente vannet med fin fisk stiglene på burmaveien. Ellers har du fått noen tips før fra meg som det er verdt å prøve......

Ellers har jeg hørt rykter om at det er fin fisk i fiskåvannet ved flyplassveien. Dette må ha skjedd etter at de demmet det opp for noen år siden, for før det var det bare småfisk der.

hilsen onkel S.

De største ørretene tas forøvrig gjerne på svarte muddler minnows på nattestid om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ok fisk i flere vann på Karmøy. Best sukse for og lure fin fisk på Karmøy har jeg enten fått tidlig på året med store streamere da type, mudler, sort wolly bugger eller montana. Eller sent i mai på kvelden med vårfluer. Hvilken vann må dere enten finne ut sjøl eller låve og slippe ut i gjenn all fisk over 500 gr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også stor fisk i aureivannet, men er ikke så lett å fiske der heller. Får si til dere som jeg fikk beskjed om, stå på så får du fisk, uansett hvilket vann dere er i!

Har prøvd mye i aureivannet, men har ikke fått noe.. enda hvertfall :)

Takk for mange svar! skal prøve de tipsa jeg har fått her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pappa har fisket i fiskåvannet det er lov men du må vaske utstyre sjikelig!! fin ørret pappa tok en på 800 gr i sommer der og det tass større der Daniel

og i Fotvannet eiger vi marka\vannet har fisket litt med spinner men ingen fisk men masse vak og mye på garn største

som er tatt på garn i fot er en påca 1kg pågarn fins ål på bunnen der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.