Gå til innhold
Fiskersiden

Fin Nor-Jigging Master-Accurate


tsunamib
 Share

Recommended Posts

Hei igjen til alle :)

Etter god hjelp her sist kjøpte jeg meg en Spinal 250 ,fast taper til kveitebruk. Nå er jeg i markedet for ei snelle å feste på denne.

Jeg lurer på de tre ovenfornevnte og lurer på om noen har ork til å gi meg noen innspill på disse.

Jeg har fra før en Talica 16, 2 speed og er veldig fornøyd med denne, passe stor og har så langt funka veldig bra.

Jeg fisker stort sett med jigger, unntaksvis agn.

Jeg har lest på noen forum at Jigging Master er en kopi av en snelle som en fabrikant som heter Maxel lager, noen som vet noe om dette ? De koster jo ganske mye mindre ?

Er det noen som har prøvd disse snellene ?

T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå men tror at Maxel er heller kopi av Jigging master...Jigging master er store innen biggame på stenger og sneller og jeg tror og flere her på forumet har sneller eller har hatt. Mner at dette er japansk produsert, men maxel produserers i kina.. men med all mulig forbehold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå men tror at Maxel er heller kopi av Jigging master...Jigging master er store innen biggame på stenger og sneller og jeg tror og flere her på forumet har sneller eller har hatt. Mner at dette er japansk produsert, men maxel produserers i kina.. men med all mulig forbehold..

Jeg vet ikke selv, jeg har det fra denne linken her :http://alantani.com/index.php?topic=1847.0

Men hva mener du om valgets kvaler da? Har du noen erfaring med disse snellene ovenfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM er et taiwansk merke, og er kjent som en de ledende innen jigging verden når det kommer til overhead sneller. Flotte og bra sneller, har 2 sjøl og vurderer en til.

Vet ikke hva du skal fiske etter, men skaffer du deg en PE4 så har du en lett og bra snelle som duger til det meste av norske fisker, inkludert kveite. Jag sjøl en PE3 sum funker fint til torsk og sei, men har litt lite snøre kapasitet når det kommer til stor kveita.

Endret av mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en JM PE4 og har nettopp solgt en PE8.

PE8 følte jeg var litt stor og klumpete i forhold til komfortsonen - men utvilsomt en bra snelle..!

PE4 er intet mindre enn imponerende...

Har brukt den lokalt etter torsken i det siste. Ikke fått annet enn småtorsk på max tre kg, men den gode følelsen under bruk kombinert med snellens rykte og spesifikasjoner er mer enn overbevisende..!

Jeg gleder meg til å reise til Nord Norge bevæpnet med denne... Talica blir backup!

Ellers nevner du Accurate - har prøvd flere av disse, men aldri eid en selv. Virker som veldig bra sneller.

Fin-Nor har jeg bare hørt om - disse skal, etter lyden å dømme, også være bra...

Lykke til - vanskelig valg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.