Gå til innhold
Fiskersiden

Noe galt med bildet:)


Julian
 Share

Recommended Posts

Tok en tur i dag tidlig :) det er jo greit, vel, men så begynte det å skje ting. Heldigvis hadde jeg med meg mobilkamera så kunne jeg dokumentere det på bildet. Nei det er ikke en av disse bilder som man får fremkalt så ser man plutselig spøkelse på de;). Men likevel det er noe som ikke stemmer, ber deg ta 10 sekund og se på øvre bilde først, før man leser videre..

WP_000368a_zps2f3a7743.jpg

Se nå bildet under, med tips:)

WP_000368a1_zps5cbc113c.jpg

Det blåste litt i morges. Først har jeg mistet en større fisk. Deretter bestemte jeg meg å fiske tett mot skråkanten, følte at der nappet det mest. Grunn vinden kastet ble litt vrient og selvfølgelig gikk det ikke så bra.

Vinden løftet senen oppover og kastet den over en busk og et tre. Jeg stoppte snellen og jigget litt til siden -om jeg kunne få senen løs og frigjort. Men når fanden er på farten, grunn de bevegelsene jigget tackelen i vannet ( på overflaten) også beit da en fisk på og dro sin vei:) - en kraftig bergylte ( synes litt rart å få den på vinteren ). Klarte etterhvert å få sene over busken men den satt fint i "V" et mellom gren og trestammen, med fisken som tungvekt i andre enden. Eneste mulighet som jeg så var å dra sakte mot megselv ( umulig å nærme seg treet på skroningen) og kanskje få både tackel , fisk og lodd gjennom. Dessverre den andre kroken satt seg fast et sted og det ble umulig å gjennomføre, måtte kutte. Tragikomisk som det ble, så falt ikke fisken tilbake i vannet mens den ble hengende på en grein, godt synlig, 3 meter over vannet;) ;) Fikk se en havørn og masse måker i morges, tror at noen av dem får en smakfull overaskelse med fisken som henger fra treet:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt! Har fisket en del med bambusstang (!) i Helgelandske småelver etter ørret. vi hadde 5 meter sene og ikke søkke. Så når småørreten bet på så rykket vi de opp. Ble en del klatreturer i bjørkekjerr, men morsomt var det. Tror faktisk aldri vi hengte igjen fisk - egentlig godt gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.