Gå til innhold
Fiskersiden

Frafjord og omegn august 2013 - trenger tips og hjelp


OLHEI
 Share

Recommended Posts

En liten gjeng fra SFK Laken reiser omsider på artsjakt til Rogaland 12.-19. august 2013. Vi har base i Frafjord, men er temmelig fleksible i fht. reiseavstand for å gi noen nye arter på våre artslister et forsøk. Dersom noen ønsker å guide oss litt (gjerne selskap om det passer) i denne perioden etter rare arter så si fra; send PM eller kontakt meg på andre måter.

Arter som er av spesiell interesse (har gjort litt research på forhånd og har noen tanker, men ønsker enda mer) er vel piggvar, rødknurr, nordlig knurrulke, leirkutling, rødflekket kutling, paddetorsk, tangkvabbe, storsil, og andre enda mer rare greier (som jeg er så begeistret for:)). Det er også spennende med gode plasser etter lomre, fløyfisk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten gjeng fra SFK Laken reiser omsider på artsjakt til Rogaland 12.-19. august 2013. Vi har base i Frafjord, men er temmelig fleksible i fht. reiseavstand for å gi noen nye arter på våre artslister et forsøk. Dersom noen ønsker å guide oss litt (gjerne selskap om det passer) i denne perioden etter rare arter så si fra; send PM eller kontakt meg på andre måter.

Arter som er av spesiell interesse (har gjort litt research på forhånd og har noen tanker, men ønsker enda mer) er vel piggvar, rødknurr, nordlig knurrulke, leirkutling, rødflekket kutling, paddetorsk, tangkvabbe, storsil, og andre enda mer rare greier (som jeg er så begeistret for:)). Det er også spennende med gode plasser etter lomre, fløyfisk etc.

Det er en liten koloni med spisshalet kutling på 25 meters dyp rett utenfor kaien i Frafjord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten koloni med spisshalet kutling på 25 meters dyp rett utenfor kaien i Frafjord :)

Jepp, skriveleif der faktisk, mente ikke rødflekket men spisshalet;) Er det greit å fiske der i august (i fht. de som eier kaia) og kan du i så fall sende meg en kartlink - eller bli gjerne med en tur:)

(Rødflekket er vel bare fanget lenger nord, men skulle den dukke opp i Rogalandstraktene bruker jeg gjerne noen timer etter den også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skriveleif der faktisk, mente ikke rødflekket men spisshalet;) Er det greit å fiske der i august (i fht. de som eier kaia) og kan du i så fall sende meg en kartlink - eller bli gjerne med en tur:)

(Rødflekket er vel bare fanget lenger nord, men skulle den dukke opp i Rogalandstraktene bruker jeg gjerne noen timer etter den også).

Ingen skrivefeil. Det er massevis av rødflekka kutling. I tillegg til spisshalet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Da ble det en liten "bli kjent"-runde i området sammen med andre fiskere også i månedsskiftet mai/juni, og da lærte jeg jo litt. Jeg kunne krysse av piggvar, tangkvabbe og nordlig knurrulke, så jeg var godt fornøyd. Men han jeg reiser sammen med i august (Leif) fikk ingen av disse, men derimot hornkvabbe, så det blir nok en del av de samme plassene i august, når vi har en del flere dager til rådighet. Takker så mye for tips til de som bidro!!! Uten slik hjelp hadde jeg jo måttet sette av hele året for å lykkes med de samme artene;)

For min del blir det altså silartene, rødflekket kutling, spisshalet kutling, hornkvabbe, hårvar, paddetorsk, rødknurr og kloskate (leirkutling og slettvar gir meg etter på hjemmefronten) som står på drømmelistene i august. Flere tips og gjerne selskap på turene tas i mot med takk:) Jeg kan tilby guiding på en rekke ferskvannsfisk på Østlandet i gjengjeld, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.