Gå til innhold
Fiskersiden

Er Sørven nysgjerrig?


Durango
 Share

Recommended Posts

I fjor var jeg ute tidlig på vårparten å fisket etter gjedde i nitelva, helt oppe ved olavsgård. Fikk "hugg" men det viste seg og være en sørv som hadde rotet seg borti jerkbaiten. Det samme skjedde igjen noen minutter senere. Idag var jeg igjen i den vakre elva, denne gangen ved torva og det samme skjedde igjen, Sørven hadde fått kroken til 4playen i buken og ble motvillig dratt i land.

Er det noen andre som har vært borti dette eller er det bare jeg som har "flaks"? Det er jo grumsete i elva, men den er fortsatt stor nok til at dette ikke bør være noe som skjer rett som det er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke tilfeldig nei, sørven er ekstremt nysgjerrig og kan fåes på alle typer agn, og til og med sølvpapir og plastikk. Og om du fisker med dupp pleier den til og med å gå etter duppen føre agnet.

Men stor sørv kan spinnfiskes, jeg har selv fått sørv på jigg og liten wobbler.

Hva var størrelsen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største sørv (ca 250g) fikk jeg på en svær gjeddewobbler. Jeg sto og kasta og fisken (som var kroka i kjeften) tok nesten i det samme wobbleren traff vannflata. Jeg har siden sett for meg at fisken prøvde enten å forsvare seg mot en rod/gul/grønn stygging som nesten landa i hue dens eller så har den prøvd å jage den bort... Jeg bare getter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.