Gå til innhold
Fiskersiden

fiskeplasser i Sandefjord


Linn Irene Eriksen
 Share

Recommended Posts

Lurte på om noen hadde noe tips til fine fiskeplasser i Sandefjord... om det er sandefjordsfjorden, mefjorden eller tønsbergsfjorden er ikke så nøye...

Er i hovedsak makrellen jeg personlig jakter etter, men alt er av interesse...

Har i det siste stått mye i ormestadvika, og er allerede greit med fisk der, dro bla opp makrell på 660g der her om dagen. Men er mye folk der ute, derav ikke alltid plass...

Foruten det står jeg endel på Rørvika, nydelig plass, men ikke alltid like godt med fisk...

Noen som har noe plasser og foreslå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørvika som du nevner er helt ok. Folehavna og hele området der. Utover østerøya og ut mot tønna. Kjerringvik og Fornet. Står masse folk på Framnes på sommeren, men kanskje ikke den lekreste plassen. de store stimene har ikke kommet enda, men er på vei. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Rørvika som du nevner er helt ok. Folehavna og hele området der. Utover østerøya og ut mot tønna. Kjerringvik og Fornet. Står masse folk på Framnes på sommeren, men kanskje ikke den lekreste plassen. de store stimene har ikke kommet enda, men er på vei. lykke til

Hadde vært flott om du kunne utdype litt mer Aspen. Jeg er ny i fiskemiljøet og sliter litt med å finne passende steder å stå i Sandefjord. Østerya og utover er jo veldig stort og har en del små plasser som det ofte er fullt eller vanskelig å komme til. Hvor langt ut eller på Østerøya anbefaler du(vil jo ikke ta plassen din, men du vet vel om noen flere gode plasser?) Hvor på kjerringvik er det aktuelt å stå (Er vel en del som bader og soler seg) Fornet vet jeg faktisk ikke hvor er. Jeg står ofte selv på Knattholmen ved stupebrettet, men der er det jo også en del som bader. Ellers står jeg mye i Ormestadvika (der får jeg alltid mye fisk, mest makrell...), men det er som Linn sier ofte veldig fullt der.. Framnes er ikke veldig koselig syntes jeg og det er vel nesten bare makrell, små sei og dårlig torsk jeg har fått der.

Jeg fisker stort sett med sluk, hekle og en stang med meite. Jeg fisker ikke etter spesielle arter da jeg syntes det er morro og få litt forskjellig. Ikke spiser jeg fisk heller hehe :) Har også hatt tanken om å prøve meg litt i ferskvann etterhvert.

(PS:Jeg har også en hund som jeg pleier å ha med meg og det er en fordel om denne klarer å gå til plassen på egne poter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tips her er å ta en titt på kartet. De fleste gode plasser er det jo folk på, nå om sommeren, men alltid plass på et eller annet svaberg. Fornet er den tarmen som vender mot nord på Kjerringvik. Ellers er det greit å komme seg så langt ut mot havet du gidder å gå. Det er også mange fine plasser i retning Larvik. Feks utafor Eftang, Ula mm. Det er jo også god plass på flere av stedene, feks folehavna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.