Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor og hva bør jeg fiske ørret med i store innsjøer.


OleFluefisker
 Share

Recommended Posts

Denne helga skal jeg fiske på ett stort vann, og jeg har tenkt å prøve med wobbler.

Men hvor? Bør jeg fiske nært land eller ikke? Største jeg har fått på wobbler i dette vannet er 850 gram, og jeg har lyst å slå den. Hvor, og når på dagen? Ingen vak på denne tiden her, så ingen fluefisking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjøre dette:

Skumring,litt regn,lite vind,

1 m fluorocarbon,

på kanten av bratte kysten med steiner

først naturlige dekor,deretter sterkt farget

sted må ofte hvile,

vis det går ikke-synkende wobbler på bunn langt unnå fra kysten.

stå på store steiner eller på gress,liten stein hører seg mye :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk midt utpå sjøen, og sett fart på skuta. Works for me. Fisker omtrent aldri langs land etter stor ørret. Unntaket kan være stupbratte steder, eller en solvarm vårdag når vannet ellers er kaldt. Om du vet hva slags byttefisk ørreten beiter på har du gjort mye. Lokaliserer du byttefisken er aldri rovfisken langt unna. Har dessuten merket meg at fisken på vann med bra siktedyp ofte er mer aktiv på kveld/natt/morgen mens fisken i mer grumsete vann like gjerne kan være på hugget midt på dagen, men dette er også sesongstyrt. Jo varmere vannet er, desto mer mørkeaktiv er den og vica verca. Dropp også de minste vobblerne, og kjør heller ting på 10-15 cm. Tomic er et hett tips, men bytt ut Siwashkroken med en treble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.