Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfiske Bjøra 2014


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Da er det kun 9 dager til avreise. Er på plass på Storskogmo fra 16. til 21. mai
Det blir spennende i forhold til vannføring og temperatur i år. Men som alltid med maifiske i Bjøra:

Laksehugg er en ren bonus. Det er balsam for sjela å få noen dager langs Bjøra og se våren eksplodere langs elvebredden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, må vi slite med dere i år også. Nå hadde vi sett for oss strålende dager i Bjøra med massiv fyll og tilhørende dårlig kroppslukter. Og så må vi ta hensyn til noen merkelige skapninger med makkbokser og noen avarter av noen laksfiskere som får småereksjon bare de ser et vak. Nei i år skal vi virkelig bruke Bjøra til transportvei. Det skal ikke være en Ringnes- eller Frydenlund- boks som skal pantes i år. Røde Kors eller ei. I år skal de dekoreres som de vakreste påskeegg, og seile forbi Storskogmo med fanfarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra GT. Vi har som vanlig basert oss på å finansiere årets fiske samt vinterens wobblerinnkjøp og endatil en tur eller to til varmere strøk med pantebidraget som kommer seilende nedover like årvisst som at skogen grønnes langs elva. Det blir jaggu smalhans om det forventede bidraget skulle utebli eller reduseres et år.
Kan dog trøste deg med at hverken Dr Moberg eller hans beverpølser vil bli å finne langs Bjørabredden i år.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå tenkt å oppføre oss når vi overtar etter Nils Master på Storskogmo. Men som alltid er du hjertelig velkommen å se på laksen som aldri rakk å svømme videre opp til de mere posh valdene i elven. Flowen med tomflasker har vel avtatt innen den tid tenker jeg. Regner med at fiffen er blitt såpasse utvannet innen da, at den lar seg transportere rundt i dalen Olav blir representert ved Bjøras bredd ved noen flasker cider, trukket på flasker av Doctoren sjøl. Ellers blir våre nærmeste roervenner fraværende i år, det blir rart. Vi får drikke oss til motet vi som er der og gjøre en jobb :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det meste pakket og klart og båten står opplastet på tilhengeren.
Laksesug og forholdene i Bjøra gjør at avreise er framskyndet et døgn. Vi setter kursen mot Skogmo i morgen på tidlig ettermiddag. Stig Helmersen må få litt konkurranse de første døgnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..... Skjer og skjer......

Vi var ikke på elva i går kveld, da alle himmelens sluser hadde åpnet seg. I steden ble vi sittende i gapahuken og trene på din sportsgren. Tømming av alkoholfyllt emballasje.....

Urutinerte som vi er i den sporten har vi ikke kommet lenger enn til frokosten enda i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å rapportere fra Bjøra enda, men nå kommer varmen så vi får se om det hjelper.

Vadebukseofring skal man ikke ty til i utrengsmål. Man må kjenne at det butter skikkelig imot først. Vi får se hva som skjer utpå dagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmersen er ankra opp på det gamle brukaret på Flasnes, så viktig at han ikke får for gode arbeidsforhold. Skjer det noe da, Nils Master ?

Du hendelse!

Det er helt ufattelig hva som dukker opp når snøen forsvinner!

Vi har hatt et veddemål gående om hvorvidt du kommer til å bli løslatt/utskrevet tidsnok til skjending og banjospill på Svorta.

Meningene er delte, men spenningen stiger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du store. Trodde det meste av støinger var kakka i huet nå, men så dukker selveste Moberg opp. Er vel gjennomoppstått som Midgardsormen vil jeg tro, alle støingers opphav.

Ja nå er alt klart. Utskrevet, nybehandlet og klar for Bjøra. Gin Tonicen har vært på bordet siden Nitimen, så nå blir eneste utfordringen å komme seg opp, og inn, på et flaksende Widerøe fly i morgen.

For å unngå å måtte snu meg vekk, når jeg av og til må late vannet, har jeg dette året annektert strekningen Eidsvatnet til Fuglår. I år skal ikke vannlatningen min bli heftet av noen raringer der med noen markbokser, og annet vrakgods som holder til ved elvebredden. De har jo satt ut noe mort midt i Bergen by nå, og etter par nålestikk på bunnen, kommer de vel trolig på land som nubbesild. De får de fiske etter i år.

En uke med stormfyll nå, og lite kroppshygiene, blir verden til å leve i. Og laksen kommer nok opp, som i alle tidligere år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du store. Trodde det meste av støinger var kakka i huet nå, men så dukker selveste Moberg opp. Er vel gjennomoppstått som Midgardsormen vil jeg tro, alle støingers opphav.

Ja nå er alt klart. Utskrevet, nybehandlet og klar for Bjøra. Gin Tonicen har vært på bordet siden Nitimen, så nå blir eneste utfordringen å komme seg opp, og inn, på et flaksende Widerøe fly i morgen.

For å unngå å måtte snu meg vekk, når jeg av og til må late vannet, har jeg dette året annektert strekningen Eidsvatnet til Fuglår. I år skal ikke vannlatningen min bli heftet av noen raringer der med noen markbokser, og annet vrakgods som holder til ved elvebredden. De har jo satt ut noe mort midt i Bergen by nå, og etter par nålestikk på bunnen, kommer de vel trolig på land som nubbesild. De får de fiske etter i år.

En uke med stormfyll nå, og lite kroppshygiene, blir verden til å leve i. Og laksen kommer nok opp, som i alle tidligere år :-)

:mobile:

Høres ut som du er løslatt, ja :)

Begynner dere nå i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo reist hjem............ Fullstendig nedbrutt, bankerått og uten en eneste av de innkalkulerte pantekronene!
Nei her må noe gjøres! Jeg må rett og slett oppover igjen og legge meg til på Bjørnes, ovenfor JoDo og gjengen på Storskogmo. Regnskapsføreren min krever at de forventede panteinntektene kommer på bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.