Gå til innhold
Fiskersiden

G.Loomis haspelstang ønskes kjøpt


LaHo
 Share

Recommended Posts

Som tittelen sier ønsker jeg å kjøpe en G.Loomis haspelstang, primært til lett ørretfiske.
Jeg vet G.Loomis har hatt noen stenger på det norske markedet, men jeg klarer ikke å finne noen som selger disse lenger. Dersom du vet om noen, skrik ut!! :mobile:

Jeg har også sett at det er en del brukere av forumet som har stenger fra G.Loomis rundt 7 fot, og dersom dere ønsker å selge, kan dere gjerne ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mail til agdars. Blir spennende å høre. Leste i en tråd at de lagerførte G.Loomis tidligere.

Elbe Normark har G.Loomis, så om de gidder å ta inn er det vel mulig...

Skulle gjerne hatt St.croix her i landet også jeg. Fine stenger det! Vurderer de også, siden de er noe billigere enn G.Loomis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er at Shimano har balletak på det lille som er av norsk high-end haspel marked.

Forklaringen til det er enkel.

Vi forbrukere er ikke flinke nok til å etterspørre gromproduktene fra de andre fabrikantene og i tillegg rimelig kjappe til å gå utenom norske salgskanaler og bruke utenlandske nettbutikker for å spare ei krone eller to på 5000.- ++ stanga... (ja jeg vet jeg setter ting på spissen..)

Når nordmenn flest på toppen av alt "må ha" stenger like lange som naboens fiskebåt rimer det også skikkelig dårlig med hva som faktisk produseres. Markedet for 9+ fot er svært begrenset.

Det synes å være bare Normark som har stor nok omsetning her på berget til å kunne riske å produsere og ta inn stenger som det kun selges en håndfull av.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha sett flere 1-piece stenger også her til lands... Men som du sier, det er fryktelig masse shimano her, som sikkert igjen gjør at shimano er overpriset her til lands(?).

Men for all del, shimano har jo gode produkter, men burde vært mulig å få tak i andre merker uten å måtte ty til ebay og lignende.

Eksempel på overprising:

Symetre 500FL kjøpt på ebay: 560,- inkludert alt.

Symetre 500FJ fra norsk forhandler 1199,- +frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha sett flere 1-piece stenger også her til lands... Men som du sier, det er fryktelig masse shimano her, som sikkert igjen gjør at shimano er overpriset her til lands(?).

Men for all del, shimano har jo gode produkter, men burde vært mulig å få tak i andre merker uten å måtte ty til ebay og lignende.

Eksempel på overprising:

Symetre 500FL kjøpt på ebay: 560,- inkludert alt.

Symetre 500FJ fra norsk forhandler 1199,- +frakt.

Shimano er populært og kan kjøpes hvor som helst nesten. :P Noe overpriset er det nok også ja. Det er mye av grunnen til at jeg ikke har lyst til å bruke 3000 kroner på ei Shimanostang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano er populært og kan kjøpes hvor som helst nesten. :P Noe overpriset er det nok også ja. Det er mye av grunnen til at jeg ikke har lyst til å bruke 3000 kroner på ei Shimanostang.

Er på nippet til å kjøpe meg en speedmaster, men er på søken etter en like bra/bedre stang til omtrent samme prisen, gjerne fra utlandet. Med maxvekt opp til 14-15 gram.

Noen forslag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på nippet til å kjøpe meg en speedmaster, men er på søken etter en like bra/bedre stang til omtrent samme prisen, gjerne fra utlandet. Med maxvekt opp til 14-15 gram.

Noen forslag? :)

Guideline sine stenger får mye skryt. Jeg har kun kjent på de så kan ikke si noe om hvordan de måler seg mot Speedmaster.

De kjennes i hvert fall bra ut, og nå får du microwave ringer dersom det er interessant.

Jeg har lyst på ei stang med litt høyere kastevekt, og har kikket på St.Croix og G.Loomis. Jeg tror begge disse har stenger som måler seg med Speedmaster, og de har garantert stenger som er mer spesielle enn Speedmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline sine stenger får mye skryt. Jeg har kun kjent på de så kan ikke si noe om hvordan de måler seg mot Speedmaster.

De kjennes i hvert fall bra ut, og nå får du microwave ringer dersom det er interessant.

Jeg har lyst på ei stang med litt høyere kastevekt, og har kikket på St.Croix og G.Loomis. Jeg tror begge disse har stenger som måler seg med Speedmaster, og de har garantert stenger som er mer spesielle enn Speedmaster.

Har sett litt selv på st croix. Men også phenix (elixir).

Har srt på guideline lpxe spinning(eller hva den nå het...) med microwave, og de ser spennende ut. Det samme med lawson arctic trout microwave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.