Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er den perfekte stangen til lette wobblere.?


Allfar
 Share

Recommended Posts

Er på jakt etter en perfekt stang jeg kan bruke til lette wobbler (7-9g) og lette spinnere (6-12g).
Den bør være ca 10 fot.
Slukvekt opp til ca 20g.
Høy T-verdi på karbon og tynn klinge/blanks/stangemne.
Pris følger ikke alltid kvalitet, har et tak på maks 2.500,-
Du bør ha egen erfaring med den respektive stangen, med lette wobblere og spinnere. Ikke referere til tester.
Stangen skal primært brukes til ørret og SØ, men har et håp om å finne en stang som er god nok til stor laks også. Helst uten å gå opp en klasse på slukvekt eller pris. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter en perfekt stang jeg kan bruke til lette wobbler (7-9g) og lette spinnere (6-12g).

Den bør være ca 10 fot.

Slukvekt opp til ca 20g.

Høy T-verdi på karbon og tynn klinge/blanks/stangemne.

Pris følger ikke alltid kvalitet, har et tak på maks 2.500,-

Du bør ha egen erfaring med den respektive stangen, med lette wobblere og spinnere. Ikke referere til tester.

Stangen skal primært brukes til ørret og SØ, men har et håp om å finne en stang som er god nok til stor laks også. Helst uten å gå opp en klasse på slukvekt eller pris. :rolleyes:

Du er ikke voldsomt kravstor da :whistle: Vel...det jeg har erfaring med som er i nærheten av å nå dine første mål er G.Loomis GLX STR1141S . En dyp niogenhalvfoter for slukvekt 4-16 gram, men den koster litt i over ditt budsjett, må importeres og er absolutt ikke ei stang du også kan ha med deg i storlakseelva. Dette er ei fiiinstang for ørret, røye og sjøørret.

Men med ei Stella 2500 og fullt opp med tynn braid så berger du fort også en solid mellomlaks om du skulle treffe på en i sjøen.....

Ellers så er jeg veldig godt fornøyd med Shimano Speedmaster BX. For de lette wobblerne dine er nok det ideelle 3-14 gram versjonene av disse, men jeg mener makslengden på dem er 9 fot. Du får stanga i 10 fot 7-21 gram som også kan være ett alternativ. Jeg har 9 fotern av den og synes den funker veldig bra med lette vekter.

Lawson har ei ArticTrout på 10 fot og slukvekt opp mot 20 gram...stanga har jeg hørt mye godt om, men ingen erfaring med selv. Bare nevner den som en mulig option.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.