Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblerkroker


pisci
 Share

Recommended Posts

Lurte på om det er noen som har gode tips til wobblerkroker som er sterke og samtidig kroker godt? Krokene på min Rapala tail dancer holder ikke mål til stor laks og stor elv. Har lurt litt på owner-krokene, men jeg synes at 36-utgaven er for tynn og er litt skeptisk til krokingsevnen til 41-varianten (sort eske) pga de innoverbøyde krokspissene. Noen med erfaring? Andre kroker som både er sterke og kroker godt? Tar gjerne imot innspill på krokstørrelser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om det er noen som har gode tips til wobblerkroker som er sterke og samtidig kroker godt? Krokene på min Rapala tail dancer holder ikke mål til stor laks og stor elv. Har lurt litt på owner-krokene, men jeg synes at 36-utgaven er for tynn og er litt skeptisk til krokingsevnen til 41-varianten (sort eske) pga de innoverbøyde krokspissene. Noen med erfaring? Andre kroker som både er sterke og kroker godt? Tar gjerne imot innspill på krokstørrelser også.

Jeg selv bruker inge annet enn 36BC (Owner) til laksefiske i elv. Men, jeg fisker kunn med fluestang i elv. Har dog aldri mistet noen laks under dei siste 15 årene jeg har brukt disse krokene, d.v.s. aldri hatt noe problemer med krokenes styrke.

Men nåfortia bruker vi neste bare enkelkroker i trollingfisket Enkeltkrokene kroker minst like bra men, har den fordelen at fisken henger kvar lenger enn med type trebblekrokene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.