Gå til innhold
Fiskersiden

Multiplikatorsnelle til laks


ivanrogov
 Share

Recommended Posts

Vet denne posten havner feil,men er her jeg treffer flest brukere.

Skal ha meg en ny snelle til Lawson Atlantic Salmon 13fots stangen min.

Noen som har erfaring med denne: http://www.agdars.no/fiskeutstyr/slukfiske/multiplikatorsneller/lawson-atlantic-salmon-xtreme-serien.html ?

Eller bør jeg gå for en klassisk variant:http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Multiplikatorsneller/Ambassadeur/Classic/Ambassadeur-Classic-7000-i-Red-102967-p0000100656 ?

Blir min første runde med multi. Har brukt Shimano Stradic 6000 + 11fots stang fram til nå,

Skal brukes til Markfiske, da Stradicen blir slukstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte med laksefiske på slutten av 90-tallet en gang kjøpte jeg en 7000, men neste sesong gikk jeg ned til 6500 serien og har holdt meg til den siden. Nå er jeg avhengig av litt kasteegenskaper da jeg stort sett fisker med sluk og wobbler og da blir 7000 litt vel grovt etter min smak. Har de siste årene holdt meg til 6500 c3 og er veldig fornøyd med den. Fin å kaste med, men samtidig nok senekapasitet og kraftig nok til å kjøre stor laks Dette er selvfølgelig min mening og smak. Altså: min anbefaling blir 6500 dersom du fisker "normalt" men ingen grunn til ikke å ta med seg det lille ekstra en snelle I 7000 serien har m.t.p.kraft ( les: brems) til å temme stor laks dersom du stort sett fisker på en måte som ikke krever særlig kasting/presise kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til marksfiske på en 13foter passer 7000 snella bra,men vill ikke kjøpt de billige classicsnellene.

Til sluk og wobbler passer 6500 bedre. De gamle 6500 syncrosnellene og Pro Rocket liker jeg til dette.

Vil du gå opp noen hakk i kvalitet er det Shimano Calcutta som er snella. Lettkastet og suveren brems på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.