Gå til innhold
Fiskersiden

Zeedrill
 Share

Recommended Posts

Hei folkens,

jeg er ny på forumet her, og har drevet mye med fisking i ungdomstiden, men det ble en lang pause pga studier og jobb. Har lyst til å ta opp igjen min gamle hobby, og lurer på om hvor i Oslofjorden er det best med fiske for tiden?

Har ofte sett at folk står og fisker på Ulvøya bruen, men jeg selv har aldri fisket der. Lurer på om hva slags fisk er mulig å få der, og hvilken redskaper blir benyttet?

Hvor er det mest action i Oslofjorden med tanke på makrellfisking? Har sesongen startet? Hvilken redskaper bruker dere? Jeg vurderer å kjøpe ny fiskestang, men vurderer også å kjøpe håndvinne for å fange makrell. Hvordan kommer man til f.eks Ulvøya bruen med kollektiv transport?

Ser frem til gode tips og råd.

På forhånd takk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet! Ulvøybruen er et fint sted å fiske. Jeg fisker der hver gang jeg har mulighet til å fiske og har fått en god del makrell. I dag fikk jeg 6kg makrell mens en annen fikk 100kg ikke 10kg makrell men som hadde stått der fra 03:00. I dag har det vært så jævlig mye fisk at det ble et kaos der nede når biler skulle kjøre forbi.. Fra Ulvøybruen kan du få forskjellige fisker som torsk, lyr, sei, makrell osv osv.. Nå for tiden er det vanlig å få makrell og en smule sei om du fisker med harpe/håndvinne som du får på Europris til 60kr. Du kan bruke fiskestang der men jeg vil ikke si det er en beste måten å fiske fra en bru fra. En annen ting er at du får flere fisker på en harpe som har 6 kroker enn en stang. Ulempen med å fiske der er at det er mange biler som kjører forbi ettersom man står og fisker også er det jo en del sure bilister som man må ignorere.
Hvordan du kommer deg dit spørs hvor du bor men på ruter.no kan du finne det ut enkelt.  Det kryr av makrell så det er bare å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎06‎.‎2016 at 20.27, Flamethower1234 skrev:

Hei og velkommen til forumet! Ulvøybruen er et fint sted å fiske. Jeg fisker der hver gang jeg har mulighet til å fiske og har fått en god del makrell. I dag fikk jeg 6kg makrell mens en annen fikk 100kg ikke 10kg makrell men som hadde stått der fra 03:00. I dag har det vært så jævlig mye fisk at det ble et kaos der nede når biler skulle kjøre forbi.. Fra Ulvøybruen kan du få forskjellige fisker som torsk, lyr, sei, makrell osv osv.. Nå for tiden er det vanlig å få makrell og en smule sei om du fisker med harpe/håndvinne som du får på Europris til 60kr. Du kan bruke fiskestang der men jeg vil ikke si det er en beste måten å fiske fra en bru fra. En annen ting er at du får flere fisker på en harpe som har 6 kroker enn en stang. Ulempen med å fiske der er at det er mange biler som kjører forbi ettersom man står og fisker også er det jo en del sure bilister som man må ignorere.
Hvordan du kommer deg dit spørs hvor du bor men på ruter.no kan du finne det ut enkelt.  Det kryr av makrell så det er bare å komme!

Tusen takk for konstruktivt tilbakemelding. Jeg var på Ulvøybrua en dag, og mener å ha sett deg fiske der. Du stod på bru kanten og fisket. Jeg så at flere hadde fått fisk der, men det var mest sild og makrell. Jeg fikk bare 6 små sild, mens de andre håvet inn store makrell. Er det noen andre steder i Oslo området der man kan fiske makrell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.