Gå til innhold
Fiskersiden

Wonderboy lurer pen smålaks i Etne


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må vell si meg eng med Frish.Fisket laks på fosen i helgen.Fikk 2 stk.en på 60 cm +en som om var noe større..Som fikk friheten tilbake.Ble som vanlig skuffet over faiten..Selv meitetet jeg nærmest.Brukte 2 ssg + mark.

Men må innrømme at det er fasinerende å stå i elva mens store fisker hopper rundt deg..Blir litt gira da.

Må vell også legge til at det var kun tatt 3 fisk hittil i år på valdet intill vi kom..Snakket med 3 fluefisker før jeg begynte å fiske..De sa som vanlig at det var bare å reise hjem..Elva var dø..Så de ble rare i fjeset da jeg fikk første etter 20 min fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Karpe og mudderfisk(er det ørret eller laks?) er begge store turistinntekskilder nedover i Europa.

Karpe og malle er likevel de artene det betales mest for å få lov til å fiske. At distriktene i Norge evt. dør ut pga manglende fisketurisme er vel kun et tegn på at de ikke lenger er konkuransedyktige. På linje med norsk landbruk[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

Leste i AOM at det var fanget abbor i N.Trøndelag for første gang. Dette til stor bekymring.

Frisch, har du vært oppover i det siste...?[ :D ]

Nei, er sjelden oppover i Nord-Norge[ :P ] Holder meg stort sett sør for Sinsen[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

Leste i AOM at det var fanget abbor i N.Trøndelag for første gang. Dette til stor bekymring.

Frisch, har du vært oppover i det siste...?[ :D ]

Abbor er rovfisk og ikke en renraset meitefisk.

Der ser du hvor opptatt jeg er av meite[ :P ]

Leste at det også var fanget mort i N.Trøndelag. Ikke umulig at det er en av gutta i unionen som bedriver geriljainnføring...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Alle slike utsettinger som du beskriver er gjort av enten guttunger, eller folk som bevisst ønsker å ødlegge en bestand.

Mort, abbor, sørv eller hva det måtte være har aldri vært noen interessant art å innføre i nye vannsystemer. Som sagt, all fisk man ikke kan navnet på er ikke nødvendigvis karpe, karpe er karpe. [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Alle slike utsettinger som du beskriver er gjort av enten guttunger, eller folk som bevisst ønsker å ødlegge en bestand.

Mort, abbor, sørv eller hva det måtte være har aldri vært noen interessant art å innføre i nye vannsystemer.

Sørv, helst over kiloen, er visst interessant for noen har jeg hørt.[ :P ] Neida, er vel noen luringer (les: svensker) som prøver lykken med levende agnfisk...[ :D )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Interessant, ja! men ikke å innføre i nye systemer. Tipper alle slike utsetninger er gjort av hevnlystne personer. Eller rett og slett "gutte-streker"

Eller utenlandske turister med bilen full av levende agnfisk.

Vi får bare håpe at turistene fra nå av fisker med levende karpe i stedet for mort og sørv [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:

Eller utenlandske turister med bilen full av levende agnfisk.

Vi får bare håpe at turistene fra nå av fisker med levende karpe i stedet for mort og sørv [8D]

Har en mistanke om at de har drevet med det lenge... husk at karpa er meget seig i skinnet, og dermed utmerket som agnfisk! Nedover på kontinentet er det karpe som gjelder som agnfisk. Og den blir brukt levende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Karl Inge,

men det spørs om ikke pengene kunne vært brukt bedre i noen elver lenger sør......på 28 timer i forigårs, fikk jeg og en kompis 9 svidder/laks (1,3-4 kilo) og to sø på mark og sluk, det gir noen flere fisk pr time fisketid i elva og prisen var ikke avskrekkende heller (150 kr pr døgn)[ :D ][ :D ][ :D ]

Ps! Etne suger[ :D ][ :D ][ ;) ][ :o )][ B) ][ :P ]

Livet er herlig[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 28 timene var fra 1800 første kvelden til klokka 2200 neste kveld. vi tok oss fiskefri pga varmen resten.

kona tok en tur på besøk i elva igår og insisterte på å prøve den nye 7 fots lettspinnstanga si, etter fem kast satt første laksen , den løsna ved håven etter ti minutter, men 20 minuttersenere drar hun på den neste og etter et kvarters tid kan en stolt[ :D ][ :D ][ :D ] ektemann håve hennes første laks (svidde 1,5) en liten halvtime seiner hører jeg et hyl i snella og fruen kjører laks igjen denne er penere og etter en lang kamp kan jeg nok en gang håve en sviddde på 2 kilo[ :P ] en stund seiner drar hun på sin fjerde fisk for kvelden , den sier takk og farvell etter et kvarters tid like ved håven, men det gjør ingen ting, vi får også to smålakser til i løpet av kvelden.

jeg har tatt meg fiskefri i dag ,men kompisen dro opp i elva klokka 1800 i kveld og nå klokka 2115 tikket fisk nr 3 inn fra han....[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.