Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til valg av haspelsett


torhj
 Share

Recommended Posts

Er på jakt etter (enda et) nytt haspelsett men har gått meg litt vill i utstyrsjungelen. Da det ikke skal bli alt for kostbart har jeg summet fått summet meg frem til 3 finalekandidater:

- Ron Thomsen Arezzo 11,6` 20-70 gr / Okuma EPIX ER 40

- Fenwick Black Nighthawk 10,6` / Shimano Alivio 4000 R

- Berkley Select Lightning Rod MVP 11`/ Shimano Alivio 4000 R

Eneste jeg har erfaring med her er en fenvick BNH på 14` som jeg er veldig fornøyd med, men er lysten på å prøve andre produkter også.

Settet kommer til å bli brukt til lettere laksefiske(hovedsakelig wobbler) og endel til sjøfiske.

Så er det da noen som kan guide meg frem til det riktige valget hadde det vert flottings....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ron Thomsen Arezzo 11,6` 20-70 gr / Okuma EPIX ER 40 Opp til 70g blir noe grovt i forhold til det jeg ville kalle lett laksefiske/lett sjøfiske. I hvertfall etter min smak. Men det kommer selvsagt an på hva du definerer som lett. Min definisjon av lett laksefiske skulle tilsi opp til 40g. (Bare et innspill)

Ellers så vil jeg nevne: Never change a winning team. Altså har du funnet utstyr du er fornøyd med, så blir du neppe skuffet over det samme i andre klasser. Så om du er veldig fornøyd med BNH, så blir du det nok nå også. (Jeg blir det nemlig stadig vekk når jeg er ute og lufter en av mine mange BNH ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av poppe

gå for BNH men hva med å oppgradere alivioen???

Ja, det er liksom den som setter en liten demper for kjøpet, godt mulig det blir en litt vassere sneller, har allerede en stradic, men legger nok ik så mye penger i en ny snelle akkurat nå tenker eg. Driver å lurer litt på en multiplikator også, men er litt skeptisk på kastelengden på wobblere der i motsetning til haspel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.