Gå til innhold
Fiskersiden

Exori fra Mustad?


Arne L
 Share

Recommended Posts

Hei

Har liksom vært stilt fra gode gamle mustad i mange år. Lastet ned kattalogene og var veldig overasket over hvor mye rart di har.Har jo hørt endel bra om den nye sluken Dirty Harry. Lurer veldig på hvordan woblerne er, synes spesielt noen av di så veldig spennende ut. Exori hadde jeg faktisk ikke hørt om før jeg lastet ned kattalogene.Hvordan er kvaliteten på krokene deres osv?

Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfstengene tilhører den britiske porteføljen. Ser ut til at de kommer til å fortsette å bli det. I grunnen ikke overraskende, men hadde håpet at de turte å satse litt. Det er vel bare en ting å gjøre, nemlig å sende mail til dem og kreve at surfporteføljen blir tilgjengelig for bestilling i alle fall. Jeg vet om minst tre uavhengige butikker som er interessert i å ta inn disse stengene.

Jeg er meget skuffet over at de valgte å ta inn Exori, ser jo ut som noe som er laget på midten av 90-tallet. Tror de skal få store problemer med å konkurrere mot Shimano med dette merket.

Yo-zuri-wobblerne har jo vært på det norske markedet i mange år allerede, så det er et innarbeidet merke.

Positivt at de tar inn alt smådimset, noe det har vært dårlig med i det norske markedet. Prisene var heller ikke verst. Skal også bli godt å få litt bedre krokutvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exori ser ikke mye fristende ut nei, hverken stengene eller snellene virker særlig freshe... "Tysk kvalitet" du liksom - billige kinesiske produkter bygd med utgangspunkt i 10-år gammelt design tenker jeg vi sier [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exori snellene er nok sikkrt bra nok de, men at de har en "high end" serie som stopper på NOK 1000,- er ubegripelig..med tanke på nettopp Shimano f.eks. Slapp av folkens, etter hvert kommer Mustad til å ta tilbake både "det ene og det andre" til Norge igjen..De skynder seg bare langsomt. Det er heller ikke lett for Mustad som ikke har hatt selgere på veien tidligere.. Husk på at Sølvkroken, Pure Fishing, Elbe, Fair Point eksempelvis har hatt selgere på veien i en årrekke og de vet hva som forventes av kundene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Da har jeg sendt en mail til Mustad Team Norway med en utfordring om å ta inn Mustad Viking-serien. Legger ut svaret her hvis jeg hører noe.

Vi får pushe på de lokale forhandlerene også, var innom Skitt fiske i går og maste litt på dem angående Mustad.Om Mustad får tilstrekkelig forespørsler er det vel en mulighet for at de tar inn deler av sortimentet i alle fall.Når det gjelder EXORI, så får jeg litt sånn Lidl følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk følgende svar fra Geir sivertzen, Product Development Mangager:

Hei Geir,

takk for hyggelig tilbakemelding. Det skjer MYE spennende hos Mustad om dagen, ikke minst rettet mot hjemmemarkedet Norge. Og mer kommer ...

Resten av svaret er henvisning til katalogen som jeg hadde henvist til i min mail.

Dette kan jo tolkes alle veier, men oppfordrer de som er interesserte i å få Mustad Viking-stengene hit til å sende mail til Mustad og mase på lokale sjapper. Skulle jo jaggu bare mangle at de tar inn egne produkter i stedet for et tysk merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kit

Tror ikke vi skal forvente at mustad vil slippe fri alle "godsakene" sine på nettmarked.. De skal fortsatt holde på sitt "brandname". Men de kommer nok med masse spennende saker i en butikk nær deg!!

Hva mener du med at de ikke vil slippe fri godsakene sine på nettmarked ?? ALT er vel allerede å få tak i på nett, her eller i utlandet allerede ? (så sant det er på markedet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ThorEH. Jo, med det mener jeg at det kommer masse nytt på markedet som, mest sansynlig, få av dere har sett, Mustad ikke vil kjre inn på nettmarked, men velger å selge via sine andre distribusjonskanaler. Mao. detaljhandel vil bli foretrukket på mange av deres produkter. Selvfølgelig vil masse bli å få kjøpt på nettet, men dette vil ikke bli i regi av Mustad i allefall. Skitt fiske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.