Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske På Rotvoll Etter Diverse Saltvannsfisk.


veg
 Share

Recommended Posts

Var en tur på rotvoll idag. selvfølgelig rakk jeg ikke floa, men fisk blei det. etter å ha kasta litt fra moloen med en sølv/blå jensen sild kunne jeg notere en ny art på lista. tror det var en sil av noe slag. den kjempa uventet hardt til tross for størrelsen (biitte liten) men jeg vil heller ha fisk som torsk,lyr, sei og andre `spiselige` fisker

er det noe bra i djupvika egentlig?

87753_s.jpg

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Jøss, artig fangst. Tok du bilde av den?

Kan ikke i farten huske å ha sett en molo ved Rotvoll så jeg vet ikke helt hvor det er, men jeg har litt fisketid fra området der omkring og langs Ladestien. Turer dit har gitt sjøørret, torsk, hvitting, sandflyndre, knurr, hyse og sypike. Har ellers sett sei, laks (hoppende som gale utenfor bunkerne på Lade), mistet en lyr på 3-4 kg, samt mistet i alle fall to store fisk ved kystmeite om natten langs strekningen.

Var en tur ved Ringve i går kveld, masse sandflyndre (3-400 gr), samt mye hvitting og et par knurr. Ellers et skikkelig napp/run på karpestanga rigget med hel agnfisk. Utenom det så var det rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Hvis du går hit: http://www.fiskevatn.no/foto/ og så velger du bildet fra der du har det på pc-en din, laster det opp og så kopierer du all tekst du får opp etter bildet er lastet opp. Den teksten limer du inn i ditt neste innlegg her på forumet. Det skal i alle fall fungere. :)

Du kan nok bruke mark etter flyndremeite, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg pleier å bruke makrell, reker og/eller diverse skjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bilde av den

C:\Users\Vegar\Pictures\2009-08-03\337.JPG

kan noen fortelle meg hvilken art det er?

Den ligger på harddisken på pc'en din så vi ser den ikke.

Det er bare du som ser den.

Du må legge/overføre bildet til et sted som er nåbart med internett.

feks på denne serveren. Sportsfiske.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Var en ny tur også idag og meita med glidedupp. Det endte med at ulke er en ny art på lista mi.

Hvor er det du fisker etter flyndre (på rotvoll) stadjon?

Grattis med ny art. :hailfs:

Jeg har fisket mest på odden (mot Ringvebukta, for å si det sånn). Aktivt fiske har gitt best resultat, uten tvil. Fisker som regel med 2 x paternoster-rigg, nokså små kroker og makrell/reke/skjell til agn, surret med elastisk tråd. Bunnforholdene er mest sand/stein lenger ut, deretter tang og tare like før land. Har så langt ikke mistet noen tackle når jeg har fisket i retning mot Ringvebukta, så det er ganske greit å fiske der.

Kult at du fikk en sil, forresten. Den må ha vært glupsk som prøvde seg på en sluk. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny art. :rolleyes:

Jeg har fisket mest på odden (mot Ringvebukta, for å si det sånn). Aktivt fiske har gitt best resultat, uten tvil. Fisker som regel med 2 x paternoster-rigg, nokså små kroker og makrell/reke/skjell til agn, surret med elastisk tråd. Bunnforholdene er mest sand/stein lenger ut, deretter tang og tare like før land. Har så langt ikke mistet noen tackle når jeg har fisket i retning mot Ringvebukta, så det er ganske greit å fiske der.

Kult at du fikk en sil, forresten. Den må ha vært glupsk som prøvde seg på en sluk. :D

Den klarte faktisk å bevege tuppen på min 9 fots 20-80 gram stang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.