Gå til innhold
Fiskersiden

Ikke lenger HJELP, stanga er løs. woho


Bunker
 Share

Recommended Posts

Nettop hjemme fra tur. Har kjørt fra hurum og hjem med 2 meter fox ut av vinduet, før jeg vel hjemme fikk jeg heist den inn via verandaen og rett inn i stua. Nå har jeg 4 meter fiskestang i stua, jeg ikke får fra hverandre. Den sitter bom fast. Muskelkraft gjør ikke nytten.

Noen som har noen "gode" tips på hva pokker jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant lite der som hjalp meg....

Et tips kan være å få hjelp fra 2 kompiser som drar i hver sin ende, mens du tar tak på hver side av holken og fører stanga i sirkelbevegelser. Har ikke fått prøvd dette sjøl enda.

Ellers er en beastmaster surf 425bx som sitter fast mellom 1 og 2 holk en real prøvelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På side 3 i linken Laksefiskeren la ut Beskrives det bruk av skrustikke/tvinge. Med den metoden som er beskrevet der skulle det gå ann å få dem fra hverandre. Hvis ikke det går vet ikke jeg om noen metode som er bedre. Du skal ha likke til i alle fall.

Skriv noen ord om hva som skulle til om du får dem fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskematre

Hei!! Var jeg som hadde samme problem som deg på den linken. Gå til side 3 så ser du hva jeg gjorde. Da kom den fra hverandre somingenting, prøvde alt før det uten hell!!

Det blir nok siste utvei. Akkurat nå hviler jeg litt på det[ :) ].

Det som er så stress er at stanga er så ****** lang, så ting vælver hele tida, og den "umulig" å frakte noe sted. I den forrige kåken jeg bodde i hadde det ikke gått å fått den innendørs på noen måte.

Skal holde oppdatert underveis. Fint du fikk opp din ihvertfall, skjønnte det var en lang kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bunker

sitat:Opprinnelig postet av fiskematre

Hei!! Var jeg som hadde samme problem som deg på den linken. Gå til side 3 så ser du hva jeg gjorde. Da kom den fra hverandre somingenting, prøvde alt før det uten hell!!

Det blir nok siste utvei. Akkurat nå hviler jeg litt på det[ :D ].

Det som er så stress er at stanga er så ****** lang, så ting vælver hele tida, og den "umulig" å frakte noe sted. I den forrige kåken jeg bodde i hadde det ikke gått å fått den innendørs på noen måte.

Skal holde oppdatert underveis. Fint du fikk opp din ihvertfall, skjønnte det var en lang kamp.

Ta et par oppvaskhansker (du behøver ikke ta dem på) vri stanga fra hverandre. Kutt av mansjetten på den ene hansken, del den i to. Stapp så disse to gummilapper i lomma på fiskejakka di. (du får sikkert bruk for dem igjen) [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter nedkjøling, oppvarming, knivpirking, hammersjokk (med tang med håndkle mellom), imponerende muskelkraft[ :D ],crc og MYE vilje er endelig stanga fra hverandre. Tror kanskje pirking med kniv samt crc og muskler var den viktigste kombo. Fisketuren i morra er nå allerede en suksess. JIPPI[ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :) ][8D][8D][ ;) ][ ;) ][ ;) ][ :D ][ :D ] Nesten en tåre i øyekroken nå, er så glad. woohoo[ :D ][ :D ]

Nå skal det bindes takler ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bunker

Etter nedkjøling, oppvarming, knivpirking, hammersjokk (med tang med håndkle mellom), imponerende muskelkraft[ :D ],crc og MYE vilje er endelig stanga fra hverandre. Tror kanskje pirking med kniv samt crc og muskler var den viktigste kombo. Fisketuren i morra er nå allerede en suksess. JIPPI[ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :) ][8D][8D][ ;) ][ ;) ][ ;) ][ :D ][ :D ] Nesten en tåre i øyekroken nå, er så glad. woohoo[ :D ][ :D ]

Nå skal det bindes takler ja.

Gratulerer og husk å ikke sette den sammen igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.