Gå til innhold
Fiskersiden

Gylter og sol.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Været var fint i dag med et lite gløtt av sol og lite vind. Så i dag var det greit å komme seg ut før det ble mørkt for en gangs skyld. Fisket startet relativt tregt, og en pulley rigg forsvant i dypet. Skulle nok ha brukt lead liftene jeg har kjøpt i fra veals, men glemte dem hjemme i farten.

Fisket med tre stenger i dag. Surf stanga med en pulley rigg lå på ca 50m dyp med en stor makrell bit som agn mens gode gamle Walton stanga lå på ca 30m med en dobbel paternoster rigg agnet med makrell og reke festet med elastisk tråd. Til slutt så fisket jeg noe mer aktivt med berkley 8-32g stanga etter div fisk med reke, hvor jeg startet med en up and down paternoster rigg, noe som ga meg ei ganske fin berggylte på øverste kroken mens den nederste samt søkket forsvant under fighten. Gylta var dessverre dypt kroket så den måtte bøte med livet. Fisket så videre med en enkel paternoster for å ikke legge igjen flere kroker på bunnen.

2202_s.jpg

Berggylta

Litt etter dette så tittet solen fram og jeg tok et par bilder, noen mer vellykket en andre.

2199_s.jpg

Solen skinte nå i hvertfall nesten igjenom skylaget.

2200_s.jpg

Et av de bedre bildene i løpet av dagen, ikke så veldig bra men helt ok...

2201_s.jpg

Artig å leke med nytt kamera :-)

Så blei det liv i berkly stanga igjen. Denne gangen var det en liten blåstål som kom på land.

2203_s.jpg

Like fasinerende hver gang...

Rødnebb ble det også på turen men da var det begynt å bli dårlig med lys så tok ikke noe bilde av den. En hel hau med sypiker fikk seg også en lufte tur og til slutt en kilos pigghå på surfstanga. Men siden værgudene hadde skiftet humør (les regn, vind) så ble det verken mer fisking eller bilder av de siste fiskene…

Alt i alt en helt grei tur uten de virkelig store fiskene, men alltids morsomt med noen gylter som gir en liten sommerfølelse i midten av februar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.