Gå til innhold
Fiskersiden

Striler (+ en drittlending) på tur


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Erling kom innom meg rundt kl 16 i går for å diskutere hvor vi skulle fiske hen. Etter litt om og men så tok vi turen til en plass vi ikke hadde prøvd før. Dette var et sted som Øyvind (truttakiller) hadde lurt ut av en stakkars gammel man med uvisse metoder. Det skulle vist nok være en fin flatfiskplass med et innslag av steinbitt, skater og kveite….

Etter å ha rigget opp og slengt ut agna så ble vi en smule skeptiske til den gamle mannens utsagn siden det var ufattelig grunt og mye makroalger over alt. Det at det ikke var tegn til fisk på 2 timer hjalp heller ikke…. Men så i det Øyvind kommer for å se om tortuern pratingen med den gamle mannen hadde gitt avkastning så begynner det å skrike i ene varsleren til Erling. Og etter en stund så kommer det jaggu meg ei Piggskate (?) på land. Fisken veide 3,25kg og var et fint eksemplar i mine øyne i hvert fall. Skata tok på et pulley tackel agnet med ”råtten” makrell.

5961_s.jpg

Skata og fangstmann.

5958_s.jpg

Stealth fighter?

5959_s.jpg

Hvite markeringer sier vel at dette er en kloskate?

5960_s.jpg

Fasinerende fisker...

5962_s.jpg

Bye bye....

Etter dette så plukker Erling 2 fisker til.

5965_s.jpg

Her er det ei lange som er på vei opp mens håveren er klar.

5966_s.jpg

Og der er den i håven.

Ei lange på rundt 3 og en torsk på ca 2. Mens vi andre ikke kjenner en drit. Bortsett i fra den heroiske sypika som prøvde å sluke en hel pir (sef på min stang)…. Kluet eller unnskyldningen for at Erling fikk all fisken var nok den at det var han som traff hølet på 25-35m mens vi andre lå alt for grunt. Så neste gang skal vi angripe plassen i fra en annen vinkel….

Været var i grunn ganske så inntresant…

5963_s.jpg

5964_s.jpg

Så siden det bare var Erling som fikk fisk så flyttet vi oss… til en kai hvor den ny frelste Trutta hadde prøvd å mikro meite en steinbitt… det gikk jo til hel****. Men denne kvelden hadde vi grøvre skyts. 5 surfstenger og 3 ”standard” stenger ble rigget og lempet ut (agnet som ble lempet, ikke stengene), og håpet var at steinbiten skulle la seg lure. Og etter en liten stund så hadde jeg et realt hogg på ene stanga, det var faktisk så kraftig at tripoden nesten velta (må vist få skaffa meg en avstiver…). Men dyret ville ikke sitte… Det gikk en liten halvtime før neste napp, denne gangen var det ikke like stort kjentes det ut som i det tilslaget ble satt. Men etter å ha kommet halvveis opp ble det plutselig mye tyngre i andre enden, jeg måtte faktisk stille litt på bremsen fordi jeg var skeptisk til at amnesian ville holde. Når endelig agnet kom opp så viste det seg at jeg hadde fått på en lyr på 2.9kg mens jeg sveiva inn ei skolisse av ei lange… jaja da blir det nå mat på meg og i hvert fall. Etter dette var det helt dødt og vi tok kvelden rundt kl 2:30.

Takk for atter en flott tur. Så får vi se om det blir litt mer fisk på den første plassen neste gang (jeg har en plan….).

Ps: Har dessverre ikke bilder av noen andre fisker en skata, men det får holde….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Stilig bilete av auget til skata. Skulle gjerne hatt det enda større og brukt det som avatar for å toppa gjørs sin. :rolleyes:

Apropos det... ser du hva avataren min er fra?

*Off-topicmodus av *

Jeg ser det blåser godt der dere fisker (første bilde). Sterk sidevind!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bartegutta klarer å holde skatene rett opp og ned, er for meg en gåte, denne vrei og vridde seg då det knappt var mulig å holde den i heletatt B) .

De svarte hanskene på bilde er der pga at alle de små piggene hadde lyst å stikke meg :P (utrolig hvor mye blod det blir av et ørlite stikk i en fingertupp, sjønner nå hvorfor helsesøster stakk i fingertuppen når det ble tatt blodprøve :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.