Gå til innhold
Fiskersiden

Minirapport fra forsand på lør


eppa
 Share

Recommended Posts

Vi dro innover i skikkelig drittvær, men med metrologiske lovnader om bedre vær utover kvelden. Vel fremme etter litt om og men, fant vi kaien det skulle fiskes fra. Her møtte vi Seth og fruen og et skip som var akkuratt stort nok til å dekke hele kaiens fiskebredde :rolleyes: Ikke nok med det, de skulle selvfølgelig ha et aggregat stående på konstant :blink: . Men men, vi måtte bare gjøre det beste ut av dette.

19632_s.jpg

På plass på lekteren

Bak båten lå det en liten lekter, som etter hvert viste seg å bli en eget brukbar fiskeplass. Siden vi kom først var vi freidige nok til å kapre denne med en gang. Etter hvert kom det en respektabel gjeng fiskere, fra både land og vann. Foran skipet gikk det også ann å få slengt uti noen snører, så alle fant hver sin plass. :)

Når det ennå var lyst, glimret haien med sitt fravær. Unntaket var at Seth fikk en pigghå på ca 2,2 ( som til slutt viste seg å bli dagens største, gratulerer med seieren og boka :D ). Når mørket la seg derimot kom haien, først pigghåen, så hågjelen og til slutt en haug med svarthå.

19634_s.jpg

Merkelige fisker dette!

19635_s.jpg

Metrologene holdt for en gangs skyld hva de hadde lovet, og været ble etter hvert riktig så fint, Folket var i godt humør og fisken på bettet. Litt dumt med skipet, slik at det ble to "klikker" i hver sin ende. Kunne nok blitt enda mer sosialt om alle hadde vert på kaien, men sånn ble det bare. En fin fin måte å tilbringe lørdagen på. Sander snakket om det i hele går, og gledet seg til å fortelle i barnehagen i dag :)

Ser ut til at en fisketur var det Seth også trengte, 6-0 gratulerer :D

19633_s.jpg

En oppglødd Sander

19636_s.jpg

Min førse hågjel

Håper det blir mange treff videre utover året, Jeg er iallefall med hvis jeg kan. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur, bare synd båten lå der og bråka sånn. Synd, for jeg tror det hadde hjulpet med de ekstra meterne man kommer ut når man kaster fra kaia...

Knall rapport! Har du telt opp poenga etter skalaen til Sander? :D Husk å trekke fra søpla... :D

Grunnen til at det ikke blei mer pigghå på land var seff at Kim Andre jinxa oss med garantier :)

Åsså mot barn? Skamme seg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager at jeg ikke var der og tok imot juling :blink::D . veldig synd med båten som lå i veien og bråka, høres ikke ut som et treff med full klaff.....

men til vinnerne og de som fikk haier av ymse slag er det bare å gratulere.....

desverre ble det heller ikke ny art på Sigurd denne gangen, så nå blir det virkelig spennede å se hvor og hva som blir art nr. 50.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.