Gå til innhold
Fiskersiden

Ny lovende plass.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Tanken var å prøve Fløyfisken i går så Elin fikk plukket en art til. Men med sterk nordavind så er ikke fløyplassen særlig innbydende. Så vi bestemte oss for å teste en ny plass som lå i le. Dette var en liten kai hvor det gikk relativt kjapt ned til ca 20m for så å flate ut til rundt 25. Bunnforholdene varierte mellom mudder/sand og fjell, så diverse flatfisk burde være mulig.

Men etter å ha fisket der en god stund med en del napp som ikke skulle sitte så kom det opp ei lita sandflyndre som det etter hvert ble en del flere av, ikke så mye å rope hurra for med andre ord. Fruen klatra rundt om kring og prøvde å finne en Hårvar eller to, men det ble med et par svartkutlinger, bergnebb og årets første grønngylt. Mens fruen herja med microstanga så hadde jeg en del hissige run som ikke skulle sitte før på forsøk nr 114. Da kom det opp ei lita hyse som forklarte det meste….

Rundt kl 19 dukket Erling opp. Og ca en time seinere så var denne fisken på plass.

22036_s.jpg

Artige skapninger....

22035_s.jpg

Ei respektabel spette på 1,62kg og hittil største flatfisken for gjengen i år.

Rett og slett ikke uvanlig at Erling kommer innom og drar de beste fiskene, men vi har begynt å bli vant til det nå….

Øyvind tok også en tur innom for å slå av en prat. Og fruen guida han til ny art

22037_s.jpg

Artig lita dvergulke…

22038_s.jpg

Fargesprakende liten tass

Så var tiden inne for at Erling skulle få seg et par nye kutling arter.

22039_s.jpg

Her guides gamlekara av microdronningen.

Men det ble heller dårlig utteling (du får drikke mindre kaffe neste gang Erling :lol: )

Takker igjen for en flott tur, plassen skal definitivt prøves mer….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sittet på jobben og kjedet meg og drukket kaffe hele dagen, var skjelven litt vel kraftig for microfisket, blei jo ei lita dvergulke, men ender vel opp med en svartkutlingforbannelse, på samme måte som Svein sin Sandflyndreforbannelse fra i fjor :lol:

Tross alt må eg si meg temmelig fornøyd med turen, Rødspette er en utrolig flott fisk <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.