Gå til innhold
Fiskersiden

jerksluker/wobler


Recommended Posts

Vet at "østfold fiske og fritid" i Moss har en Manta og en phantom(stor),hvis de ikke er solgt da. Han har også buster jerk og muligens noen flere. Sikkert noen med bedre utvalg,men mange forskjellige jerker har nok ingen :blink: Allreda på Nordby hadde litt,men jeg har ikke vært der på ett år nå.

Der nevnte jeg navnene på noen,videre har vi...

Salmo slider og salmo fatso(selges muligens på obs)

Buster jerk,big bandit og belly buster(disse er mest vanlige å finne)

Westins jerk og noen flere. Videre kommer det nok flere før sommeren,hvis butikkene klarer å få ut fingern

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å søke litt rundt på nettbutikker. I Sverige er det et par sider som har et veldig bra sortiment.

Men klart Belly buster,buster,big bandit gir fisk. De kommer jo også i Shallow noe som gjør at du kan fiske grunt.

Men Jerko,under taker,cobbs (finnes i mange varianter),smuttly(finnes i mange varianter),phantom (som blir nevnt over jeg ville ha vurdert den amrikanske modellen og ikke cwc),wabull,pig mm

Attitude baits er en side som har et flott utvalg og de har også cwc baitene.

Har bestilt en del hos attitude og de er veldig ok, ringer hvis det er noe de ikke har. Flott oppfølging.

Jan Leirud og avkroken har en del baits så besøk nettsidene der.

Får håpe forvirringen ikke blir total, hvis du føler det hold deg til cwc baits.

Ønsker det lykke til Morgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til noen få baits, så blir jeg ikke så veldig forvirra. Gjennom mine år med dette har jeg funnet de 5 "goto" baitsa mine: 1. Phantom 2. Jerko 3. Wabull fra Musky Mojo(Årets nykommer) 4. Cobbs Crazy Shad 5. Phantom Jr.

Utvalget av baits er stort og det er lett å bli forvirret, finn deg noen du liker, har troa på, lær deg å fiske det.

Migal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fått bra med tips Morgan :blink:

Og hvis du vil kjenne og se mange av baitsa som blir nevnt,tar du deg en tur til Lillestrøm på Villmarksmessa

:o

Lykke til

Nå har jeg selv vært der å må ha oversett ting totalt. Hvilke bait snakker du om ??

Det er det mest skrøpligste jeg har sett. Big bandit og buster en en og annet savagear.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det mange nok :lol:

Var det såpass dårlig :blink:

Har ikke hatt tid til å titte så veldig nøye,men trodde det

var mer utvalg..

OKI doki. Da kan jeg fortelle at de hadde noen fra savagear og noen fra CWC. det er det eneste som finnes. Og de som hadde savagear var en svensk butikk, ikke Norsk. Så i Norge skal vi nok kunn bruke buster og big bandit, hvis ikke vi holder oss til de blir forvirringen total................ :) De kommer jo i shallow også. Er jo så man kan bli svimmel.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKI doki. Da kan jeg fortelle at de hadde noen fra savagear og noen fra CWC. det er det eneste som finnes. Og de som hadde savagear var en svensk butikk, ikke Norsk. Så i Norge skal vi nok kunn bruke buster og big bandit, hvis ikke vi holder oss til de blir forvirringen total................ :lol: De kommer jo i shallow også. Er jo så man kan bli svimmel.

Stemmer :)

Vi er jaggu ett merkelig folkeslag.

Dem er vel redde for at de kommer til å sitte igjen med baits da.Dyre inn og dyrere ut :blink:

Hadde jeg funnet en butikk rundt her med STORT utvalg av Pig-Phantom-Cobbs-Smuttly osv,hadde det nok kommet litt sikkel i munnvika :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være så negativ om buster og big bandit. De er lett fisket og gir bra med fisk så at man bør han noen av de i boksen er viktig. Har selv min to største gjedder på big bandit(9kg og 8,5kg). Men at vi i Norge ikke skal få kjøpt noe annet er en skam. Men vi må vel inndrømme at markedet ikke er stort nok, og der av mindre utvalg. Men hvis det er noen som skal ha ros for å tørre å satse litt uten om det helt ordinære så er det avkroken. Der er det div jerkbaits. Både til gjedde,abbor,asp,sø mm

her er det 5 sider med div gottis.

http://www.avkrokenfiske.com/shop/default....f9b8565c3605026

Og en ting til, Hørte Espen fra NJFF på P4 i dag. Han var i en sportforetttning og de snakket om hva man skulle ha med på fisketur og det som nå var inn i Norge var fluefiske og da pga. av Bård og Lars. :blink:

Så fluefiske er inn, forde som ikke vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være så negativ om buster og big bandit. De er lett fisket og gir bra med fisk så at man bør han noen av de i boksen er viktig. Har selv min to største gjedder på big bandit(9kg og 8,5kg). Men at vi i Norge ikke skal få kjøpt noe annet er en skam. Men vi må vel inndrømme at markedet ikke er stort nok, og der av mindre utvalg. Men hvis det er noen som skal ha ros for å tørre å satse litt uten om det helt ordinære så er det avkroken. Der er det div jerkbaits. Både til gjedde,abbor,asp,sø mm

her er det 5 sider med div gottis.

http://www.avkrokenfiske.com/shop/default....f9b8565c3605026

Og en ting til, Hørte Espen fra NJFF på P4 i dag. Han var i en sportforetttning og de snakket om hva man skulle ha med på fisketur og det som nå var inn i Norge var fluefiske og da pga. av Bård og Lars. :blink:

Så fluefiske er inn, forde som ikke vet det.

Ja Buster og BB må en ha noen av ja..Lett Jerka og leverer bra med fisk .

Håper og tror dette markedet kommer til å øke sakte men sikkert etterhvert også :)

Enig der,Avkroken Har bra med Baits han også.

Vil gi Gero litt ros også.

Fikk jo ordna Trumman hit i fjor.Synd med såpass dårlig oppmøte,men lærerikt var det da+at de har/hadde

Pig-Manta-Phantom-Buster-BB-Topp Bandit-Westin-Og nå bra utvalg av Savagear

Fluefiske inn Hmm viste jeg ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Buster og BB må en ha noen av ja..Lett Jerka og leverer bra med fisk .

Håper og tror dette markedet kommer til å øke sakte men sikkert etterhvert også :lol:

Enig der,Avkroken Har bra med Baits han også.

Vil gi Gero litt ros også.

Fikk jo ordna Trumman hit i fjor.Synd med såpass dårlig oppmøte,men lærerikt var det da+at de har/hadde

Pig-Manta-Phantom-Buster-BB-Topp Bandit-Westin-Og nå bra utvalg av Savagear

Fluefiske inn Hmm viste jeg ikke :blink:

ikke uenig når det gjelder Gero. Men det er snakk om 2-3 leverandører og ikke noe annet.

Mantan er jo ekstremt lettfisket, men jeg har solgt mine etter som de ikke ga noe fiske for min del. Men vet at mange har suksess med den. Phantomen til cwc har en tendens til å droppe med hode noe som tyder på feil vekting, og de har en mere stivere gangen en den Amerikanske. Har ingen cwc phantom i skrinet mitt pr. i dag men flere fra USA. Mye enkler å leke seg med den. Etter turen i Svergie så har vi blitt kjent med et par bait lagere i Gøteborg og det er baits som har en gange jeg ikke har sett før. Mye jerko i de med de flasher på en meget flott måte. http://paco.littgren.com/pb2/viewtopic.php...2&t=14&p=32#p32 Skal ikke se bort i fra at man kan se disse baitene i en av nettbutikkene i Sverige etterhvert. :) Noen mener at for mye baits skaper forvirring men det er jo det som er artig. Tenk deg fluesortimentet og tenk deg line sortimenetet. Flyt og ned til synk 7. Fluer i alle farger ock fasonger. Og jeg vil si at jerkfiske ikke er veldig langt unna fluefisket. Du har shallow ned til veldig synk. Du må lage egen gange mm. Nei det å ha masse baits i forskjellige former,farger ganger å synkegrader er jo utrolig spennende. Det kan være dager gjedda ikke tar en buster eller bb og hva da ???

Men det er abselutt mulig å holde dette fisket så enkelt som mulig og det gir også fisk, uten tvil.

Noen bait fra Muskynicke

30232-m.jpg

29123.jpg

28502-m.jpg

28325-m.jpg

27591-m.jpg

Haukitracker

29045-m.jpg

28689-m.jpg

For meg er dette veldig spennende bait og artig å få testet ut....................

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det var saftige baits erik.Nesten for fine å bruke dissa :)

Ja våre naboer er en klasse for seg selv når det gjelder Jerkbait.Der bare øker og øker det..

Mantan ja,fant meg ikke til rette med den jeg heller,men fisk fanger dem som fy..

Men en sånn tur dere hadde til sverige er sikkert veldig lærinsrik :) Må få ordna meg en sånn tur snart jeg også :)

Når det gjelder Phantom,så har jeg fått mye info av Michael :lol:

Blir vel litt testing på dere i morgen :D Regner med tilbakemld da og Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det var saftige baits erik.Nesten for fine å bruke dissa :)

Ja våre naboer er en klasse for seg selv når det gjelder Jerkbait.Der bare øker og øker det..

Mantan ja,fant meg ikke til rette med den jeg heller,men fisk fanger dem som fy..

Men en sånn tur dere hadde til sverige er sikkert veldig lærinsrik :) Må få ordna meg en sånn tur snart jeg også :D

Når det gjelder Phantom,så har jeg fått mye info av Michael :lol:

Blir vel litt testing på dere i morgen :D Regner med tilbakemld da og Skitt fiske

skal ut i dag hehehe :o i morgen :D og på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.