Gå til innhold
Fiskersiden

Mandal og Skjelbreid


eppa
 Share

Recommended Posts

Som noen av dere sikkert fikk med dere fikk vi til slutt ordnet oss overnatting i Mandal på ærverdige sjøsanden camping. Vi dro ned fredag kveld og ble møtt av en ivrig og godt forberedt guide (Wiggy). Etter kjapp oppsetting av lavo, en liten matbit og litt kos på boks dro vi av gårde for å teste fisket. Det var som følger: en mini sjøørret, ei lita ulke (takk på flue :ph34r: ), liten lyr og mye alternativ fisking etter store 2-3kg sjøørreter under ei bru. Disse var etter men ville ta.

Etter påmelding dagen etter, fisket vi langs strendene. Fikk noe sjøørret, men ingen over minstemålet. En fantastisk dag alikevel.

24122_s.jpg

24123_s.jpg

24124_s.jpg

24125_s.jpg

24126_s.jpg

Kan ikke klage på lokalitetene

Om kvelden ble vi guidet til den hemmelige plassen, hvor sjøørreten angiveligvis altid skulle "stå som sild i tønne". Plassen så ut til å kunne leve opp til forventningene, men det finnes som kjent ingen regel uten untak. Ingen fisk, mye regn.

Vil takke Wiggy for guidingen, kameratskapet og kaffekoppen :P

(neida, ska ta den me i sommer)

Siden det ikke var alle som hadde fått fisk i mandal, og som måtte kjenne napping igjen, dro vi til Skjelbreid.

Var oppe i går, to med flue og to med sluk, 28-8 til flua.

24119_s.jpg

påtide å gi seg.......

......neeei

24121_s.jpg

24120_s.jpg

litt for lite vann, og litt for mye fisk

Fisket i tre timer fra ca halv åtte. Av de 36 fiskene som ble tatt opp (noe ble også sluppet) var ingen over 260g.

Fin tur, og godt å kjenne litt smånapping i tuppen av firerstanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det noe fine bilder og fine ord. Etter dere hadde dratt, fikk jeg litt dårlig samvittighet. Jeg hadde lovet så mye men leverte så lite :D Jaja, dere er hjertelig velkommen igjen for å ta revansje. Og denne gangen skal jeg ikke love en ting!

Det virker som SØ'ene er ikke på beit for tida, men vannene er fullt med vakende ørret. Selv sitter jeg opp i fjellene (Åseral), og hele kjøreturen opp fra Mandal klarte jeg nesten ikke å holde bilen på veien (alt for mye vakende ørret i vannene). Så i kveld skal jeg ta turen ut for å ta kontakt med de store.

Ser frem til litt laksefiske til sommeren og å få min kjære kopp tilbake

:D

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingen grunn til dårlig samvittighet Ryan. Vi vet alle at disse skapningene skifter humør og bitevillighet like raskt som ei dame tante rød på besøk.

Vi hadde som sagt en fin tur, og fisk får vi nesten aldri uansett ;)

Ps. Har alerede blitt enige med fruen om sørlandstur til sommeren (nevte ingenting om laksefiske da, men tar det i en festlig anledning :D:D )

Endret av eppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg laksefiske?!!

Du vet at min norsk er ikke helt perfekt.....

Jo, det er laksefiske samt med SØ og fantastisk fiske i ørret/bekkerøye vann. Så Mandal har nok å tilby.

Øystein......jeg fisker mest på møll siden min konas sin familie eier ca 1km av elv her men i år har lyst å fiske mer andre soner. Jeg er kanskje ikke den mest erfaren, men jeg skal prøve å få ErikR med som er veldig erfaren.

Skal ut å fiske nå etter vakende fjells ørret og bekkerøye........livet er herlig

:)

Forresten. Espen, du glemte vel å nevne den ulken du fikk på flue!!!!!!!

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.